10 دریاچه شگفت انگیز اروپا

به گزارش مجله هدیه، بعضی از جاذبه های گردشگری بر اثر ویژگی های طبیعی و زمین شناختی، گاهی هم به دست بشری به وجود می آیند. دریاچه ها از این دست جاذبه ها هستند. قاره اروپا سهم عمده ای ازاین دریاچه ها را به خود اختصاص داده است که به سبب شرایط اقلیمی خاصش، مناظر اطراف این آب ها بسیار چشم نواز به نظر می رسند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با هم ویژگی های مسحورکننده 10 دریاچه برتر اروپا را مرور کنیم.

10 دریاچه شگفت انگیز اروپا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

10. دریاچه هال اشتاتر، هال اشتات، اتریش

دریاچه هال اشتاتر به خاطر قرار داشتن روستای شاعرانه هال اشتات (قدیمی ترین روستای مسکونی دنیا) در خط ساحلی اش مشهور است. هال اشتات مقصد توریستی محبوبی به شمار می رود که فرصت انجام فعالیت های تفریحی متنوعی را فراهم آورده است. بازدیدنمایندگان می توانند تابستان ها در کنار دریاچه مشغول پیاده روی شوند و در محیط زیبای اطراف به گشت و گذار بپردازند، همچنین امکان شنا کردن و قایق سواری هم وجود دارد. امکانات و فعالیت های تفریحی متنوع به علاوه مناظر زیبا در این روستای تاریخی در اختیار گردشگران خواهد بود.

9. کونیگزی، ایالت بایرن، آلمان

شهر شوناو ام کونیگزی توسط کوه واتزمن (Watzmann) که بخشی از کوه های آلپ بایرن به شمار می رود و همچنین دریاچه باشکوه کونیگزی احاطه شده است. طبیعت جذاب، از مشخصه های مناظر شاعرانه شوناو است. این شهر یکی از مشهورترین نقاط توریستی این منطقه محسوب می گردد. همچنین بازدیدنمایندگان علاوه بر طبیعت زیبا، پیاده روی در کوهستان و قایق سواری، به خاطر انواع مسابقات لوژسواری و مراکز آب درمانی هم از شهر شوناو دیدن می نمایند.

8. دریاچه Misurina، ایتالیا

دریاچه فوق العاده زیبا و شفاف Misurina در ارتفاع 1754 متری از سطح دریا قرار گرفته است. همچنین هوای اطراف دریاچه به حدی خالص و تازه است، که یک مرکز برای بیماران مبتلا به آسم در این ناحیه ایجاد شده است. به علاوه اگر علاقمند هستید که مدتی را در کنار دریاچه توقف کنید، هتل Misurina با سرویس دهی قابل توجه (با کیفیتی در سطح دنیای) در سواحل این دریاچه پذیرای شما خواهد بود. شما می توانید در محیط بکر اطراف دریاچه که مانند پناه گاهی آرام است، به گشت و گذار بپردازید.

7. پارک ملی دریاچه های پلیتویک، کرواسی

طبیعت باشکوه محافظت شده، یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری کشور کرواسی محسوب می گردد. از ویژگی های پارک ملی پلیتویک که در این کشور قرار گرفته است، می توان به مناظر کوهستانی و دریاچه های آبی شفاف اشاره نمود. عنصر آب ، سبب فرسایش سنگ های آهکی نرم و سپس تشکیل ساختارهای کارست و در نتیجه آن شکل گیری تعداد زیادی آبشار، غار و دریاچه در این ناحیه شده است. همچنین طبیعت حیات وحش پارک تنوع زیادی دارد، به دلیل آلودگی کم و حفاظت، طبیعت بکر و دست نخورده این نواحی میزبان گونه های جانوری زیادی است. چندین راستا پیاده روی از جمله امتداد اصلی کشیده شده در کل پارک که پیمودن آن حدود 4.5 ساعت به طول می انجامد در اینجا وجود دارد. همچنین قایق سواری امکان گشت و گذار در این دریاچه زلال و تماشای هرآنچه را که درون آن نهفته است، فراهم می نماید.

6. دریاچه Gjende، یوتنهایمن (Jotunheimen)، نروژ

دریاچه Gjende هجده کیلومتر طول دارد و توسط شیب های کوهستانی احاطه شده است. رنگ زمردی دریاچه به سبب پودر سنگ حمل شده توسط رودخانه مورو (Muru) ایجاد شده است. امکانات گردشگری زیادی در پارک اطراف دریاچه وجود دارد که همین موضوع این دریاچه را به مقصد توریستی محبوبی تبدیل نموده است. پارک ملی یوتنهایمن با وجود راستاهای پیاده روی و فرصت های کوه نوردی متنوع، در میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است.

5. دریاچه Mývatn، ایسلند

دریاچه باریک Mývatn در کنار دهانه آتشفشانی کرافلا (Krafla) که از سمت بالا خیره نماینده به نظر می رسد، قرار گرفته است. خط ساحلی دریاچه دارای ساختارهایی به نام دهانه های دروغین است که پس از انفجار آب گرم زیر سطح زمین شکل گرفته اند. تابستان ها، ماراتونی در اطراف دریاچه برگزار می گردد که ورزشکاران و تماشاگران زیادی را به خود جذب می نماید. به علاوه مناظر تحسین برانگیز این مکان، ارزش بالایی برای بازدید به آن می دهد.

4. دریاچه های دره پیورا (Piora)، تیچینو (Ticino)، سوئیس

ریتام (Ritom)، کداگنو (Cadagno) و تام سه دریاچه ای هستند که درون دره ای باشکوه قرار دارند. به دلیل احاطه شدن در میان چشم انداز کوه های آلپ، این دریاچه ها مناظری نفس گیر را خلق نموده اند. همچنین دریاچه کداگنو مرومیکتیک (meromictic) است، به این معنی که این دریاچه دارای تعدادی لایه آبی مجزا است که روی هم قرار گرفته اند. تعداد کمی دریاچه این چنینی در اروپا وجود دارد. می توان توسط کابلی به این دره دست پیدا کرد که در طول راستا مناظری عالی را در معرض دید گردشگران قرار می دهد. بازدیدنمایندگان می توانند در تورهای پیاده روی که اتمام آن حدود 3.5 ساعت به طول می انجامد شرکت و از هر سه دریاچه دیدن نمایند. به علاوه غرفه های مختلفی در این ناحیه وجود دارد که فرصت خوردن پنیر محلی مشهور پیورا، در حال لذت بردن از تماشای محیط های پانوراما را به شما می دهند.

3. دریاچه Eye of the Sea (چشم دریا)، لهستان

چشم دریا یکی از بزرگ ترین و عمیق ترین دریاچه های کوه های تاترا به شمار می رود که توسط چشم اندازی بدیع احاطه شده است. این دریاچه محبوب ترین مقصد گردشگری در محدوده کوهستانی است که سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می نماید. به علاوه وجود یک مرکز گردشگری و یک کلبه در سواحل دریاچه که امکانات مورد احتیاج مسافران را فراهم می نماید، به ارزش این مکان افزوده است.

2. دریاچه رینگی دالزواتنت (Ringedalsvatnet)، نروژ

دریاچه رینگی دالزواتنت در میان کوه ها قرار گرفته است و اطراف آن را قله های بلندی احاطه نموده است. این دریاچه به خاطر داشتن ویژگی بسیار دوست داشتنی به نام ترول تونگا مشهور است. ترول تونگا صخره ای جذاب است که به موازات سطح زمین از دل کوه بیرون زده است. شما می توانید فرصت بازدید از دو نقطه را به دست بیاورید، دریاچه و ترول تونگا. دومی مانند عرشه کشتی فرصت تماشای دریاچه و محیط اطراف را در نمایی متفاوت فراهم می نماید.

1. دریاچه بایکال، سیبری، روسیه

بایکال، عمیق ترین و قدیمی ترین دریاچه دنیا است که عمق آن به 1,642 متر می رسد، و زمانی که یخ می زند به مکانی باشکوه تبدیل می گردد. عکس هایی که در فصل سرما گرفته شده اند به خوبی شگفتی حکاکی های یخی این دریاچه را به تصور کشیده اند. این منطقه دارای طبیعتی بکر است و هر ماجراجویی را که مایل به تجربه ناب و گاهی اوقات حتی به چالش کشیده شدن است، به خصوص در طول زمستان، به خود جذب می نماید. منبع:placestoseeinyourlifetimeمنبع: کجارو
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 559

به "10 دریاچه شگفت انگیز اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 دریاچه شگفت انگیز اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید