گردشگری مذهبی در کهگیلویه و بویراحمد توسعه می یابد

به گزارش مجله هدیه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد زیرساخت های گردشگری در کنار امامزادگان و بقاع متبرکه و توسعه گردشگری مذهبی در این استان اطلاع داد.

گردشگری مذهبی در کهگیلویه و بویراحمد توسعه می یابد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا اردیبهشت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از یاسوج، صبح امروز مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرکل اوقاف و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور ایجاد و ساماندهی زیرساخت های گردشگری در کنار بقاع متبرکه این استان، از بعضی امامزادگان در شهرستان های کهگیلویه و چرام بازدید کردند.

محمود باقری در این بازدید با اشاره به اینکه هرساله گردشگران زیادی از داخل و خارج استان به زیارت امامزادگان می آیند، گفت: در سال های اخیر کوشش کردیم با ایجاد زیرساخت های مناسب گردشگری، زمینه رفاه زائرین و مسافرین را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: کهگیلویه و بویراحمد قابلیت بالایی در گردشگری مذهبی دارد، به همین منظور در دستورکار داریم با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه نسبت به افزایش زیرساخت های گردشگری در کنار امازادگان اقدام کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود بقاع متبرکه 225 امامزاده در این استان، گفت: از این تعداد، بقعه متبرکه 8 امامزاده جز آثار و بناهای تاریخی محسوب می گردد.

باقری با بیان اینکه گردشگری مذهبی نقش مهمی در توسعه یک استان به ویژه از بعد فرهنگی دارد، گفت: می توان با برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت ها در کنار اماکن مذهبی، از این مهم بهره کافی را برد.

وی ابراز کرد: باید به منظور جذب بیشتر زوار و گردشگران به اماکن مذهبی استان، ایجاد زیرساخت های بهداشتی - رفاهی، زائرسرا با امکانات لازم جهت پذیرایی از زوار، بهبود کیفی و کمی در خدمات و بهبود راه های دسترسی به این اماکن را افزایش داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: موقعیت معنوی و جغرافیایی بقاع متبرکه این استان، فرصت مناسبی است تا با توسعه زیرساخت ها و توجه ویژه به قابلیت ها، این منطقه را به قطب گردشگری مذهبی تبدیل کنیم.

در این بازدید، از امامزاده شاه همزه، امامزاده اسمائیل و امامزاده محمود در شهرستان چرام و امامزاده جعفر و امامزاده سلطان مهدی در شهرستان کهگیلویه بازدید و مسائل رفاهی زائران این امازادگان آنالیز شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 739

به "گردشگری مذهبی در کهگیلویه و بویراحمد توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری مذهبی در کهگیلویه و بویراحمد توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید