گردشگری اروپا در قرنطینه

به گزارش مجله هدیه، با اعمال ممنوعیت ها برای سفرهای غیرضروری و قرنطینه شدن کامل بعضی کشورها، بخش گردشگری اروپا در حال نزدیک شدن به یک فروپاشی ناشی از همه گیری در تابستان پیش رو قرار گرفته است.

گردشگری اروپا در قرنطینه

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مجلس اروپا، نقاط داغ توریستی در سرتاسر جهان شاهد کاهش چشمگیری در تعداد بازدیدنماینده ها و رزروهای هتل ها، رستوران ها، مکان های دیدنی و... هستند.

بعد از جنگ جهانی دوم، این اولین باری است که تمام بخش توریستی به یک اندازه از چیزی ضربه می خورد؛ خطوط هوایی چندملیتی، آژانس های مسافرتی، هتل ها یا راهنمایان تور، همگی به یک اندازه ضربه خورده اند.

به گفته تیری برتون عضو هیئت بازار داخلی اروپا، اقتصاد توریستی اروپا تا 70درصد افت خواهد نمود و ازجمله آخرین اقتصادهایی خواهد بود که دوباره به روزگار پیش از کرونا بازمی گردد.

او عنوان نموده است که با توجه به این ارقام، بخش توریستی باید اولین بخشی از اقتصاد باشد که بودجه های بهبودی از کووید 19 را دریافت می نماید.

او به قانون گذاران کمیته حمل ونقل در مجلس اروپا گفت: به نظر من توریستی باید بیشترین نفع را از این بودجه داشته باشد، بدون شک این سهم باید بیشتر از 20درصد باشد.

اما هنوز خبری از بودجه نیست. هرچند، اگر هم در هرزمانی بودجه ای در دسترس قرار بگیرد، معین نیست که کدام کشورها و در کدام بخش ها می توانند از آن بهره مند شوند.

برتون اعضای مجلس اروپا را با اعلام خبری غیرمنتظره متعجب کرد: اینکه می توان یک نقطه اوج را در ماه سپتامبر یا اکتبر برای همه گیری در نظر گرفت و یک راستا برای توریستی پایدار در سرتاسر اروپا معین کرد.

اما اروپا مانند استرالیا یا نیوزلند نیست. چیزی به آغاز تابستان نمانده و همین حالا هم بسیاری از عوامل مشغول در توریستی به یاری احتیاج دارند، در غیر این صورت ورشکسته خواهند شد. رسیدن به اوج همه گیری در پاییز بسیار دیر است.

شرکت های کوچک و متوسط هم میل چندانی به استفاده از اقدامات فوق العاده مانند وام دریافت از بانک سرمایه گذاری اروپا ندارند، چون این کار در بلندمدت بدهی شرکت های خصوصی را افزایش خواهد داد. به علاوه، پیغام های ضدونقیضی هم از سوی مسئولان کمیسیون ها ارائه شده است. مثلاً هفتهٔ گذشته، به شهروندان اتحادیه اروپا توصیه شد که برای تعطیلات تابستانی خود برنامه ریزی نمایند. یک هفته بعد اما صحبت از تعطیلات تابستانی هوشمند شد، گرچه معین نیست این تعطیلات هوشمند دقیقاً چیست و چطور اجرا می گردد.

برای مثال، یونان در حال معرفی پاسپورت سلامت است، یعنی کسانی که تمایل دارند به یونان سفر نمایند، باید ابتدا در کشوری که تعطیلات آغاز می گردد آزمایش کرونا بدهند.

اما از سوی دیگر میلوس زمن رئیس جمهوری چک پیشنهاد داده است که مرزهای کشور باید تا یک سال بسته باقی بماند.

به این ترتیب بسیاری از کسانی که قصد سفر و گذراندن تعطیلات دارند تا یک سال آینده این تصمیم را با ترس و لزر و موشکافی بیشتری خواهند گرفت. از سوی دیگر سفرهای کاری هم باوجود ابزارهای آنلاین برای ویدئو کنفرانس تا یک سال آینده رونق نخواهند گرفت.

توریستی عمومی در سرتاسر جهان دوران سختی را تجربه خواهد نمود و همه سعی خواهند کرد تا جایی که می توانند توریست جذب مقاصد توریستی خود نمایند تا ضررهای سال 2020 را جبران نمایند. متأسفانه در این بحبوحه، توریستی آنلاین آخرین چیزی خواهد بود که جهانی پساکرونا به آن فکر خواهد نمود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1067

به "گردشگری اروپا در قرنطینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری اروپا در قرنطینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید