کنایه ریاض به آنکارا؛ از حاکمیت قبرس حمایت می کنیم

به گزارش مجله هدیه، وزیر خارجه قبرس که به ریاض سفر نموده است، با شاه سعودی و وزیر خارجه این کشور ملاقات و درباره تحولات شرق دریای مدیترانه گفت وگو کرد.

کنایه ریاض به آنکارا؛ از حاکمیت قبرس حمایت می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیکوس هریستولولیدیس وزیر خارجه جمهوری قبرس امروز (یکشنبه) در سفری به ریاض با سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی ملاقات کرد.

در این ملاقات روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت و توسعه این روابط و نیز مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهتمام دو کشور آنالیز شد.

طبق گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، وزیر خارجه قبرس همچنین با فیصل بن فرحان همتای سعودی خود ملاقات کرد.

بن فرحان پس از این ملاقات گفت که ریاض با دقت حوادث و تحولات منطقه شرق دریای مدیترانه را دنبال می نماید و علاقه مند به حفظ امنیت و ثبات در این منطقه است و بر حمایت کامل از حاکمیت قبرس در اراضی خود تأکید می نماید.

او همچنین همه طرف ها را به پایبندی به مصوبات شورای امنیت درباره حل منازعه، اجتناب از تشدید تنش، احترام به قوانین بین المللی، عدم دخالت در امور داخلی کشورها و کوشش برای تحمیل واقعیت ها با استفاده از زور تأکید کرد و گفت که این امور به نفع امنیت و صلح بین المللی و ثبات منطقه ای نیست.

سفر وزیر خارجه قبرس به ریاض که گفته می گردد بنا به دعوت همتای سعودی او انجام شده است در حالی است که برلین امروز میزبان کنفرانس بین المللی برای آنالیز تحولات لیبی است.

وزیر خارجه سعودی اخیرا پس از توافق رئیس جمهور ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز السراج درباره ترسیم مرزهای دریایی بین لیبی و ترکیه، به قبرس سفر کرد که عصبانیت آنکارا را به دنبال داشت.

امضای توافقنامه بین ترکیه و السراج با انتقاد شدید کشورهایی چون یونان، ایتالیا و قبرس روبرو شد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 771

به "کنایه ریاض به آنکارا؛ از حاکمیت قبرس حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنایه ریاض به آنکارا؛ از حاکمیت قبرس حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید