کاوه: کشتی ایران در حال معرفی ستاره دیگری در 86 کیلو است، برای ایجاد نشدن شبهه چرخه جهانی را اعلام کردیم

به گزارش مجله هدیه، مدیر تیم های ملی کشتی آزاد از امیرحسین فیروزپور به اسم ستاره دیگری در وزن 86 کیلوگرم یاد و او را کشتی گیر منظم و حرف گوش کنی معرفی کرد.

کاوه: کشتی ایران در حال معرفی ستاره دیگری در 86 کیلو است، برای ایجاد نشدن شبهه چرخه جهانی را اعلام کردیم

محسن کاوه در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در ارزیابی وزن به وزن عملکرد ملی پوشان ایران در جام یاشاردوغو گفت: علی قلی زادگان در 57 کیلو خوب کشتی گرفت و حرکت رو به جلویی از لیگ داشته است. او در اعزام به اوکراین، انتخابی جوانان و جام تختی هم مبارزه های خوبی داشته و این خیلی طریق خوبی برای جوانان مستعد ما است که روز به روز بهتر شوند. قلی زادگان کشتی گیر باهوشی در جام یاشاردوغو بود اما ضعیف ترین کشتی اش را در فینال گرفت که می توانست خیلی بهتر از این باشد. مهدی ویسی دیگر نماینده ایران در این وزن در کشتی دومش باخت، درحالیکه می توانست پیروز گردد. اینکه در پی حداقل ها باشی و بخواهی کشتی را اداره کنی و امتیاز بگیری، تفکر مردودی از نظر من هست.

وی با اشاره به مدال طلای رحمان عموزاد اضافه کرد: او کشتی های خیلی خوبی گرفت و رو به جلو حرکت کرد. من فکر می کنم همینطور که به سمت جلو می رود می تواند یکی از امیدهای ما برای مدال دنیای باشد. شرایط وزنی اش در 61 کیلو ایده آل هست، به شرطی است که یک میزان در سبک کشتی اش تغییراتی ایجاد گردد. مثلا زیرگیری را باید به کارش اضافه کند تا به درجه بالای کشتی گیری برسد.

در 65 کیلو ما سه نماینده داشتیم که هرکدام در یک سمت جدول بودند و درنهایت عبادی نفر برتر ایرانی ما بود چراکه طبق چرخه بین نفرات سوم ما که حسن عبادی و کیان محمودجانلو بودند کشتی گذاشتیم که عبادی به پیروزی رسید. البته در این وزن جوانانی هستند که آینده خوبی را پیش رو دارند.

کاوه در خصوص وزن 70 کیلو گفت: عرفان الهی غیر از کشتی اولش که درگیر نام کشتی گیر گرجستانی که دارنده مدال طلا و برنز دنیا بود، شد و در یک لحظه غفلت کرد و 4 پوئنه خورد ولی مبارزه های بعدی را مدیریت کرد و او هم یکی از کسانی بود که حرکت رو به جلو داشت. من فکر می کنم باید در نوع کشتی گیری او هم بیشتر کار کنیم. ما در 74 کیلو که نداشتیم اما سه کشتی گیر در 79 کیلو روی تشک رفتند. بهمن تیموری، حمیدرضا زرین پیکر و محمد نخودی نمایندگان ما در جام یاشاردوغو بودند.

وی با اشاره به عملکرد سه مدعی وزن 79 کیلو توضیح داد: تیموری در یک لحظه غفلت در لحظات آخر خاک شد و به گرجستانی باخت. زرین پیکر همان گرجستانی را برد و از آن سمت نخودی حرکت رو به جلویی داشت و نسبت به گذشته بهتر شده است. هر دو کشتی گیر ما فینالیست شدند و نخودی در یک کشتی نزدیک زرین پیکر را برد و ملی پوش دنیای شد.

کشتی ما دوباره در حال معرفی یک ستاره در وزن 86 کیلوگرم است، سرمربی تیم ملی جوانان آزاد ضمن بیان این جمله در خصوص امیرحسین فیروزپور گفت: او خیلی بچه حرف گوش کن و منظمی است. خوب زیر می گیرد و به نظر من همینطور ادامه دهد آینده درخشانی خواهد داشت. کشتی قبل از فینالش حریف اسم دار ترک بود که فیروزپور خیلی راحت برد. مهدی حاجیلوئیان نماینده ما در 92 کیلوگرم بود که به نظر من به مراتب بهتر می تواند کشتی بگیرد اما متاسفانه استرس زیادی در کشتی به خودش وارد می نماید و این باعث می گردد توانش پایین بیاید. باید این مشکل را رفع کنیم. در 97 کیلو که نماینده نداشتیم و عباس فروتن هم در سنگین وزن کشتی هایش را راحت برد. او یکی از کسانی است که می تواند رقابت خوبی در سنگین وزن ایجاد کند.

کاوه بعلاوه در سرانجام در پاسخ به این سوال که اعلام چرخه مسابقات دنیای نروژ حاشیه ساز شده و چه الزامی به اعلام آن در آستانه المپیک بود، اظهار داشت: در این خصوص دو دیدگاه مطرح بود، یکی اینکه اعلام چرخه در مقطع حاضر ممکن است اعتراضاتی هم به همراه داشته باشد و دیگر اینکه اگر امروز اعلام نگردد بعدا بعضی شکایت خواهند کرد که چرا زودتر این موضوع اعلام نشد که جام هایی که می فرایند جزئی از چرخه هست. ما برای اینکه شک و شبهه نباشد و کشتی گیر شرایط خود را بداند چرخه را اعلام کردیم. ضمن اینکه بعد از المپیک ما دیگر فرصتی برای برگزاری مسابقه انتخابی برای دنیای نداریم و تعدادی از بچه ها در این مدت درگیر جوانان دنیا و عده ای هم درگیر امیدهای دنیا هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1778

به "کاوه: کشتی ایران در حال معرفی ستاره دیگری در 86 کیلو است، برای ایجاد نشدن شبهه چرخه جهانی را اعلام کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوه: کشتی ایران در حال معرفی ستاره دیگری در 86 کیلو است، برای ایجاد نشدن شبهه چرخه جهانی را اعلام کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید