کاهش علائم افسردگی با رژیم غذایی مناسب

به گزارش مجله هدیه، محققان می گویند پیروی از یک رژیم غذایی مناسب می تواند به کاهش علائم افسردگی یاری کند و در این زمینه مصرف غذا های سالم تر بسیار مفید است.

کاهش علائم افسردگی با رژیم غذایی مناسب

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محققان استرالیایی می گویند اگر افرادی که در آستانه ابتلا به افسردگی هستند مواد غذایی سالم و به خصوص میوه و سبزیجات مصرف نمایند، می توانند با این مشکل روانی به شکلی بهتر مقابله نمایند و هزینه های درمان خود را هم کاهش دهند.

در عین حال افراد در آستانه ابتلا به افسردگی باید مصرف غذا های به شدت فرآوری شده را نیز کاهش دهند و کوشش نمایند تا حد امکان غذا های طبیعی مصرف نمایند. البته رعایت این نکات به بهبود شرایطی که به افسردگی حاد مبتلا هستند نیز یاری می نماید.

آنالیز که بر روی یک گروه داوطلب 76 نفره مبتلا به افسردگی انجام شده این موضوع را ثابت نموده است. بر همین اساس مصرف میوه و سبزی فرآوری نشده، غلات عادی و حتی ماهی می تواند شرایط افراد افسرده را بهتر کند.

از جمله مواد غذایی مفید دیگر برای افراد افسرده می توان به انواع آجیل، روغن زیتون، زردچوبه و دارچین اشاره نمود. در عین حال مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده، قندها، گوشت های چرب یا فرآوری شده و نوشیدنی های گازدار و غیرطبیعی برای افراد افسرده مضر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 547

به "کاهش علائم افسردگی با رژیم غذایی مناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش علائم افسردگی با رژیم غذایی مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید