کاهش عرضه نیجریه و کانادا به هضم نفت ایران در بازار یاری کرد

به گزارش مجله هدیه، رئیس بخش تحقیقات کالایی کومرزبانک گفت: افزایش فراوری نفت ایران فراتر از حد انتظار بوده است و اختلالات پیش بینی نشده در عرضه نفت بعضی کشورها مثل نیجریه و کانادا به هضم نفت ایران در بازار یاری نموده است.

کاهش عرضه نیجریه و کانادا به هضم نفت ایران در بازار یاری کرد

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، با توجه به بازگشت سریعتر از حد انتظار نفت ایران به بازار نفت، ممکن است روند ترمیم قیمت نفت متوقف گردد.

اوپک هفته گذشته تصمیم گرفت سیاست قبلی خود یعنی فراوری بدون محدودیت را همچنان ادامه دهد و متاثر از خوش بینی اعضایش درباره بهبود وضعیت بازار نفت، حاضر به پذیرش سقف فراوری جدیدی نشد. بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران گفت، اعضای اوپک در نشست روز پنجشنبه در وین، هیچ سیگنال منفی ای درباره طرح کشورش به منظور افزایش بیشتر فراوری به وی نداده اند.

فراوری نفت ایران سریعتر از آنچه آژانس بین المللی انرژی پیش بینی نموده بود افزایش یافته و به بالاترین رقم از سال 2011 تاکنون رسیده است. در همین حال، قیمت نفت به دلیل کاهش عرضه نفت نیجریه و کانادا که موجب خنثی کردن افزایش عرضه نفت ایران شده، به بالای 50 دلار رسیده است. اما به گفته تحلیلگران کومرزبانک و بانک بارکلیز، ترمیم احتمالی کاهش عرضه از جایی دیگر در دنیا این ریسک را به دنبال دارد که موجب افزایش مجدد فشار بر قیمت ها گردد.

اوگن وینبرگ، رئیس بخش تحقیقات کالایی کومرزبانک در فرانکفورت گفت: افزایش (فراوری ایران) فراتر از حد انتظار بوده است... ما اکنون در نزدیکی حد توازن قرار داریم، اما این ناشی از اختلالات موقتی به وجود آمده در فراوری است.

اختلالات پیش بینی نشده در عرضه نفت بعضی کشورها مثل نیجریه و کانادا و افزایش تقاضای کشورهای همچون چین و هند به نفت برنت یاری نموده تا نسبت به پایین ترین رقم های 12 سال گذشته در ماه ژانویه تقریبا 80 درصد رشد کند.

میسوین ماهش، تحلیلگر بازار نفت در بانک بارکلیز در لندن گفت: ممکن است اختلالات پیش بینی نشده برطرف گردد و نفت این کشورها به بازار برگردد و تقاضا نیز احتمالا در سه ماهه سوم سال اندکی تضعیف خواهد شد... پیش بینی ما از قیمت نفت برای سه ماهه سوم سال کاهشی است، زیرا بعضی اختلالات پیش بینی نشده در عرضه در حال برطرف شدن است و همچنین بعضی مسائل ناشی از ملاحظات کلان مالی وجود دارد.

27

منبع: تسنیم
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 352

به "کاهش عرضه نیجریه و کانادا به هضم نفت ایران در بازار یاری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش عرضه نیجریه و کانادا به هضم نفت ایران در بازار یاری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید