چطور حیوانات خانگی را با خود به سفر ببریم؟

به گزارش مجله هدیه، با لحاظ کردن این نکات، حیوان خانگیتان را هم به راحتی با خود به سفر ببرید

اینکه حیوان خانگی خودتان را با خود به سفر ببرید شاید کار سختی به نظر برسد، ولی در عمل واقعاً کار آسانی است. در واقع اگر سیاست های شرکت های هواپیمایی در قبال حیوانات خانگی، هتل هایی که حیوانات خانگی را هم پذیرش می نمایند و تمام چیزهایی که حیوان شما احتیاج دارد را بدانید، دیگر مسئله ای نخواهید داشت و احتیاجی به استرس داشتن هم نیست. با خبرنگاران همراه باشید تا بعضی از نکاتی مهم در خصوص داشتن حیوان خانگی در سفر را بدانید و به راحتی بتوانید حیوان خانگیتان را با خود به سفر ببرید.

چطور حیوانات خانگی را با خود به سفر ببریم؟

در خصوص شرکت های هواپیمایی و اینکه به چه حیواناتی اجازه پرواز می دهند جستجو کنید

اگرچه دستورالعمل هایی برای شرکت های هواپیمایی در خصوص چگونه پذیرش حیوانات خانگی و نوع این حیوانات وجود دارد ولی با این حال این شرکت ها سیاست های خاص خود را در قبال این جانداران دارند. برای مثال، شرکت هواپیمایی یونایتد، به گربه های اهلی، سگ های کوچک، خرگوش ها و پرندگان اجازه پرواز و حضور در کابین را می دهد. بعضی شرکت ها ممکن است فقط به نوع خاصی از سگ و یا گربه ها این اجازه را بدهند و بعضی دیگر هم به صورت کلی حضور حیوانات خانگی در کابین پرواز را ممنوع نموده اند. بنابراین هنگام خرید بلیط، کمی تحقیق کنید تا بدانید این شرکت به شما اجازه بردن حیوانتان را هم می دهد یا خیر.

در خصوص قوانین مربوط به حیوانات خانگی در مقصد مورد نظارتان تحقیق کنید

علاوه بر اینکه قوانین مربوط به شرکت های هواپیمایی مهم هستند، قوانین مقصد مورد نظر هم بسیار مهم است؛ بخصوص وقتی که به یک کشور تازه سفر می کنید. در بعضی از کشورها، در هنگام ورود حیوان شما را قرنطینه می نمایند و مدارک و تاییدهای مختلفی (بیشتر از تایید پزشکی) احتیاج دارید تا حیوان خود را آزاد کنید. البته قوانین دیگری هم ممکن است در خصوص پارک هایی که مخصوص حیوانات هستند، تمیز کردن فضولات این حیوانات و … موجود باشد و در هر کشوری متفاوت باشد.

مدارک تایید دامپزشکی و واکسیناسیون حیوان خانگی شما به روز باشد

این مورد شاید مهم ترین بخش سفر با حیوانات خانگی است.اگر مدارک مربوط به واکسیناسیون و تاییدات سلامت حیوان خود را نداشته باشید، حیوان شما اجازه پرواز پیدا نخواهد کرد. البته برخورد و سیاست های مختلف در قبال این موضوع ممکن است بسته به شرکت هواپیمایی و مقصد مورد نظر متفاوت باشد. بنابراین، قبل از سفر به جستجو کافی بپردازید و حیوان خانگی خود را حتماً به دامپزشکی ببرید و تایید سلامت او را دریافت کنید.

مدارک شناسایی و برچسب های لازم برای حیوان خانگی خود را داشته باشید

وقتی حیوان خانگی خود را با خودتان به سفر می برید، به همراه داشتن مدارک شناسایی آن امری لازم است. این مدارک شامل برچسب های نام، شماره تماس و شهر شما می گردد که این برچسب ها را یا می توانید روی حامل آن ها بچسبانید. حتی خیلی از کشورها امروزه داشتن میکروچیپ های حامل اطلاعات حیوان خانگی شما را ضروری می دانند.

یک حامل امن و راحت برای حیوان خانگی خود داشته باشید

همانطور که پیش تر بیان شد، بعضی از شرکت های هواپیمایی اجازه ورود حیوانات خانگی به داخل کابین پرواز را می دهند و بعضی دیگر هم این اجازه را نمی دهند و باید حیوان خود را به بخش بار بفرستید. بنابراین، بسته به شرایط حامل خود را انتخاب کنید. این حامل باید امن باشد و فضای کافی برای حرکت حیوان و جابجایی آن را هم داشته باشد.

در پی هتل هایی بگردید که اجازه ورود به حیوانات را هم می دهند

اگرچه خیلی از هتل ها در تبلیغات خود می گویند که حیوانات خانگی شما را هم پذیرش می نمایند و امکانات ویژه برای آن ها دارند، ولی در واقع تنها چندتای آن ها واقعاً اینطور هستند و این امکانات را در اختیارتان قرار میدهند. بنابراین دنبال هتل هایی بگردید که غذاهای مخصوص حیوانات خانگی و یا محل های مخصوص نگهداری آن ها را دارند.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2019

به "چطور حیوانات خانگی را با خود به سفر ببریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور حیوانات خانگی را با خود به سفر ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید