پوتین هم برلین را به اخراج دیپلمات های آلمانی تهدید کرد

به گزارش مجله هدیه، رئیس جمهور روسیه در واکنش به اخراج دو دیپلمات خود از آلمان به دلیل جریانات مربوط به قتل یک گرجی در برلین تهدید کرد که اقدام مشابهی را انجام می دهد.

پوتین هم برلین را به اخراج دیپلمات های آلمانی تهدید کرد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، قتل یک تبعه گرجی در باغ وحشی در برلین در ماه آگوست مناسبات بین برلین و مسکو را خدشه دار نموده و یک بحران دیپلماتیک را ایجاد نموده است.

برلین دو دیپلمات روس را به دلیل عدم همکاری روسیه برای شفاف سازی درباره این پرونده اخراج نموده است. حالا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم برلین را به انجام اقدامی مشابه تهدید نموده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شب گذشته بعد از سرانجام نشست اوکراین در پاریس در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با سران شرکت کننده در این اجلاس گفت: یک قاعده وجود دارد مبنی بر اینکه شما دیپبمات های ما را اخراج نموده اید و ما هم دیپلمات های شما را اخراج می کنیم.

پوتین تاکید نمود که این دیپلمات های روسی هیچ ربطی با قتل تبعه گرجی در برلین نداشتند. وی همچنین گفت که در برلین یک جنگجو کشته شده که در روسیه تحت تعقیب بود و وی یک مرد خونخوار و وحشی بود.

وی همچنین گفت که مقتول یک راهزن بوده و یکی از سازمان دهندگان حمله تروریستی در متروی مسکو در سال 2010 بوده است.

چندی پیش بعد از قتل یک گرجی در باغ وحش برلین دولت آلمان دو نفر از کارکنان سفارت روسیه را به اتهام کوتاهی در رسیدگی به این پرونده به عنوان عنصر نامطلوب اخراج کرد.

این گرجی به قتل رسیده یک فرمانده پیشین نیروهای چچن در برلین بود که دولت آلمان معتقد است روسیه هم در این اقدام دست داشته است.

زلیم خان خانگوشویلی، شهروند گرجستانی که فرماندهی یک گروه چچنی در دومین جنگ با نظامیان روسی را بر عهده داشت، در آگوست 2019 در برلین به ضرب گلوله کشته شد. مقامات دادستانی در کارلسروهه بر این عقیده اند که سرویس مخفی یا وزارت دفاع روسیه و حتی عوامل چچنی در این ترور دست داشته اند.

روسیه واکنش خشمگینانه به اخراج دو دیپلمات خود از آلمان نشان داده و یک سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مسکو اظهار داشت که این اقدامی غیردوستانه و بی اساس از طرف آلمان است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم از اخراج این دیپلمات های روسی حمایت نموده و در سرانجام نشست ناتو در لندن گفت که ما این اقدام را انجام داده ایم چرا که ندیده ایم روسیه در شفاف سازی این قتل به ما یاری کند.

آنگلا مرکل روز گذشته هم گفت که این موضوع را در ملاقات دو جانبه خود با پوتین مطرح نموده و از وی درخواست همکاری در این زمینه را نموده است. وی تاکید نمود که من فکر می کنم که طرف روسی اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیار ما قرار خواهد داد.

پوتین هم تاکید نمود که به خاطر این مسئله نباید لزوما یک بحران دیپلماتیک ایجاد گردد. ما باید به همکاران آلمانی خود یاری کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 663

به "پوتین هم برلین را به اخراج دیپلمات های آلمانی تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین هم برلین را به اخراج دیپلمات های آلمانی تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید