ورزش جای سیاسی کاری نیست

به گزارش مجله هدیه، خبرنگاران/فارس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه ورزش عرصه سیاسی کاری و بازی های سیاسی نیست، بر لزوم بهره گیری از همه توان و ظرفیت جامعه برای انجام و رشد فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با هدف کاستن از آسیب ها، تاکید کرد.

ورزش جای سیاسی کاری نیست

اسماعلی محبی پور در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و تازه ورزش و جوانان استان فارس، گفت: ورزش چپ و راست نمی شناسد، برای ورود به عرصه ورزش کارت شناسایی سیاسی افراد کنترل نشده و نمی شود؛ باید همه افراد امکان حضور و بروز در عرصه فعالیت های ورزشی و مدیریتی حوزه ورزش را داشته باشند.

محبی پور با قدردانی از اقدامات اجرا شده در زمان مسئولیت مدیرکل سابق ورزش و جوانان فارس، گفت: فارس استان فرصت ها و ظرفیت ها است که اگر به خوبی از آنها استفاده شود، زمینه ارتقاء و رشد فراهم می شود و اگر از آنها بهره مناسب برده نشود، شاهد آسیب خواهیم بود.

او با اشاره به ظرفیت بالای مشارکت مردمی در استان فارس، تاکید کرد که بی توجهی به ظرفیت های جغرافیایی، مردمی و ... این استان منجر به فراهم شدن جهت انحراف خواهد شد و همین امر عامل جایگاه نه چندان مناسب فارس در بعضی از عرصه ها بوده است.

محبی پور با بیان اینکه مهمترین حوزه مسئولیتی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، حوزه فرهنگی و اجتماعی است، گفت: نگاه من به این عرصه غلبه جنبه های اجتماعی و فرهنگی به امنیتی و سیاسی است زیرا هرچه به فرهنگ و اجتماع توجه شود، از آسیب ها و هزینه ها کاسته خواهد شد.

او، مدیرکل تازه ورزش و جوانان فارس را از ظرفیت های مدیریتی جوان این استان دانست و شرح داد: موفقیت های آقای صفرپور در سالهای مدیریتی گذشته، انتظارات زیادی را ایجاد کرده و امیدواریم که این انتظارات با درایت و منطق و استفاده از همه ظرفیت های موجود، محقق شود؛ زیرا موفقیت برای مدیر تازه یک الزام است نه آرزو.

محبی پور همچنین خواستار توجه به موضوع استعدادیابی برای شناسایی نیروهای مستعد، فکور، جهادی و انقلابی شد و گفت: انقلابی به آن معنی که در جهت بهتر شدن حرکتی مداوم داشته باشد و متوقف نشود.

حوزه جوانان و مسائل فرهنگی اولویت است

مدیرکل تازه ورزش و جوانان استان فارس نیز در این مراسم، توجه به حوزه جوانان و مسائل فرهنگی را از اولویت های اصلی برشمرد و تاکید کرد که قطعا برنامه های مثبت و تاثیرگذار اجرایی شده از طریق مسئولان در گذشته، امروز هم دنبال و تقویت خواهد شد.

حیدر صفرپور با بیان اینکه جوان و ورزش 2 موضوع منفک از هم نبوده و در هم عجین است، گفت: ورزش در وجود جوان تجلی پیدا می کند و جوان با ورزش رشد و تعالی می یابد و این 2 رکن اساسی می تواند اساس رشد و تعالی نظام مقدس اسلامی را فراهم آورد.

صفرپور با بیان اینکه مسئولیت اداره ورزش و جوانان یک امانت نزد او خواهد بود، گفت: به حتم در سایه همدلی و تعامل و همکاری، جهت رشد و تعالی هموار خواهد شد و برای اجرای برنامه های مورد نظر در حوزه های ورزش و جوانان از همه ظرفیت های موجود استفاده خواهد کرد.

او ابراز امیدواری کرد که اداره کل ورزش و جوانان استان فارس از این پس بیش از گذشته هموار کننده جهت وفاق و همدلی بیشتر در استان باشد و منجر به رشد و اعتلای همه جانبه استان شود.

به گزارش خبرنگاران، در سرانجام این مراسم با قدردانی از عباس حاجی زاده به واسطه 18 ماه تصدی مسئولیت در اداره کل ورزش و جوانان فارس، حکم سرپرستی حیدر صفرپور که به امضای وزیر ورزش و جوانان رسیده بود، به وی اعطاء شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2053

به "ورزش جای سیاسی کاری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش جای سیاسی کاری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید