هفته فرهنگی ویتنام در کاخ نیاوران به انتها رسید

به گزارش مجله هدیه، هفته فرهنگی ویتنام به همت سفیر ویتنام نگوین هونگ تک و با همکاری مدیریت مجموعه کاخ نیاوران رئوف حنان دیروز به کار خود خاتمه داد.

هفته فرهنگی ویتنام در کاخ نیاوران به انتها رسید

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سفارت ویتنام، اختتامیه این برنامه با استقبال ایرانیان و شخصیت های مختلف سیاسی و فرهنگی و هونگ تک سفیر ویتنام در ایران برگزار گردید.

سفیر ویتنام در ابتدای این برنامه با گفتن سلام تهران از کوشش های فراوان برای برگزاری این برنامه یاد و گفت: این برنامه برای اولین بار در ایران و در شش شهر برگزار گردید و امشب به کار خود انتها می دهد.

نگوین هونگ تک اظهار امیدواری کرد که این برنامه بتواند ایرانیان را ترغیب کند تا از ویتنام و جاذبه های طبیعی و گردشگری آن بازدید نمایند.

پس از سخنان تک با معرفی مجری، گروه موسیقی سنتی ویتنامی برای اجرای قطعاتی روی صحنه آمد.

به دلیل آن که بیشتر سازهای سنتی ویتنام برگرفته از طبیعت است، این اجرا مورد توجه حاضران ایرانی نهاده شد و پس از هر قطعه با تشویق فراوان آن ها همراه شد.

یکی از بخش های اصلی این برنامه پخش مستند ویتنام بود که به تهیه نمایندگی سروین سری و کارگردانی آرین جلوه تهیه شده است. قبل از پخش این فیلم مستند سروین سری وآرین جلوه روی صحنه آمدند و با معرفی کوتاهی از روند ساخت و زمان آن حاضران را به تماشای فیلم دعوت کردند.

مستند ویتنام معرفی کاملی از شهرها، طبیعت و جاذبه های گردشگری این کشور بود و حاضران را برای ادامه برنامه آماده کرد. در ادامه برنامه گروه موسیقی سنتی ویتنام روی صحنه آمدند تا به اجرای قطعات دیگری بپردازند.

هونگ تک در انتهای برنامه با دعوت مجری روی صحنه آمد و با اهدای لوح از دست اندرکاران برگزاری این برنامه مدیریت و دست اندر کاران کاخ نیاوران، سروین سری تهیه نماینده مستند ویتنام، آرین جلوه کارگردان مستند ویتنام تقدیر کرد.

سفیر ویتنام در انتهای برنامه با اشاره به استقبال تماشاچیان ایرانی از اجرای گروه موسیقی سنتی ویتنام، گفت: این گروه موسیقی در کشورهای دیگر هم برنامه داشتند، اما تماشاچیان ایرانی ارتباط خوبی با آنان گرفتند که فکر می کنم به دلیل درک بهتر ایرانیان از هنر و فرهنگ است. به همین دلیل موزیسین هایی که برنامه را اجرا کردند حس همزادپنداری داشتند.

هونگ تک با اشاره به نقش رسانه ها در گسترش ارتباط میان ملت ها اعلام کرد: موسیقی و برنامه های فرهنگی راهی برای آشنایی و شناخت بیشتر مردم از جمله مردم ایران و ویتنام از یکدیگر است. کار خبرنگاران و گزارشگران حائز اهمیت است و می توانند به افزایش مناسبات مختلف سیاسی، مالی، فرهنگی و تجاری یاری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 502

به "هفته فرهنگی ویتنام در کاخ نیاوران به انتها رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته فرهنگی ویتنام در کاخ نیاوران به انتها رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید