هشدار سازمان ملل نسبت به قحطی در تیگرای اتیوپی

به گزارش مجله هدیه، سازمان ملل نسبت به خطر وقوع قحطی و گرسنگی در منطقه تیگرای اتیوپی هشدار داد.

هشدار سازمان ملل نسبت به قحطی در تیگرای اتیوپی

به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در نامه ای به شورای امنیت بیان کرد: کاملا واضح است که افرادی که در تیگرای زندگی می نمایند اکنون با نقص شدید امنیت غذایی به دلیل نزاع مواجهند و طرف های بحران محدودیت هایی در رسیدن به مواد غذایی ایجاد می نمایند.

به موجب قطعنامه ای در شورای امنیت، سازمان ملل باید زمانی که احتمال قحطی به خاطر درگیری و جنگ وجود دارد، به شورای امنیت اطلاع بدهد.

دولت اتیوپی چهارم نوامبر عملیاتی را علیه جبهه آزادی مردم تیگرای شروع کرد و درگیری ها همچنان ادامه دارد و شرایط انسانی جامعه جهانی را نگران نموده است.

لوکوک در این نامه آورده است: احتیاج شدیدی به اتخاذ تدابیر چشمگیر برای شکستن حلقه خالی بین نزاع مسلحانه و خشونت و نبود امنیت غذایی داریم. اعضای شورای امنیت و دیگر کشورهای عضو باید تمام اقدامات ممکن را برای ممانعت از وقوع قحطی و گرسنگی اتخاذ نمایند.

لوکوک گفت: با ادامه ویرانی و خشونت علیه غیرنظامیان در تیگرای حداقل 20 درصد ساکنان امروزه با نبود امنیت غذایی مواجهند. طی شش ماه و نیم پیش حدود دو میلیون تن آواره شدند. همچنین تعدادی غیرنظامی کشته و زخمی شدند. تجاوز و خشونت جنسی گسترش یافته است. زیرساخت و مراکز ضروری از جمله بیمارستان ها و اراضی کشاورزی از بین رفته است.

لوکوک گفت: به رغم بهبود اوضاع در ماه مارس و همکاری مقامات در سطح ملی رسیدن یاری های بشردوستانه در دوره اخیر وخیم شده است. در عملیات انسانی کارشکنی شده یا به تأخیر افتاده است. ما همچنین کشته شدن شش تن از امدادرسانان در تیگرای طی شش ماه گذشته را محکوم می کنیم.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1705

به "هشدار سازمان ملل نسبت به قحطی در تیگرای اتیوپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان ملل نسبت به قحطی در تیگرای اتیوپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید