هشدار آمریکا و کانادا به اتباع خود در مصر

به گزارش مجله هدیه، دولت های آمریکا و کانادا از اتباع خود در مصر خواستند که در روزهای آینده جوانب احتیاط را رعایت نمایند.

هشدار آمریکا و کانادا به اتباع خود در مصر

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی عربی، سفارت آمریکا در پیغامی به اتباع خود تاکید نمود: لازم است که شهروندان از پیرامون خود آگاهی داشته باشند و تدابیر امنیتی خوبی را در همه وقت در نظر بگیرند.

همزمان سفارت کانادا در قاهره نیز در سایت خود نوشت: لازم است که هشدار آمریکا به اتباعش درخصوص عدم حضور در اماکن عمومی در روز نهم اکتبر در اطراف قاهره به طور جدی مدنظر قرار بگیرد.

این سفارت بعضی تاریخ ها را ذکر کرد و از شهروندانش خواست تا در اماکن عمومی حضور نیابند که از جمله آنها، روز جشن انقلاب 25 ژانویه است.

اما در مقابل، وزارت خارجه مصر از هشدار سفارت آمریکا به اتباعش در مصر برای در نظر دریافت جوانب احتیاط در روزهای آینده ابراز نارضایتی کرد.

چند ساعت بعد از پیغام سفارت آمریکا در قاهره به اتباع آمریکایی درخصوص پرهیز از حضور در تجمع های بزرگ، اماکن عمومی، سینماها، موزه ها، بازارها و ورزشگاهها از روز یکشنبه به خاطر نگرانی های امنیتی احتمالی، احمد ابوزید سخنگوی وزارت خارجه مصر در بیانیه ای بیان کرد: سفارت آمریکا به وزارت خارجه مصر اطلاع داده است که تهدیدات امنیتی تعیین و قابل پیش بینی در نهم اکتبر جاری وجود ندارد و این هشدارها درچارچوب هشدارهای معمولی که سفارت آن را اعلام می نماید، مطرح شده است.

این وزارتخانه از سفارتخانه های خارجی خواست تا در مورد اعلام این هشدارهای فاقد توجیه، احتیاط به خرج دهند.

این هشدارها همزمان با پنجمین سالگرد حوادث روی داده در مقابل مقر تلویزیون دولتی مصر در نهم اکتبر سال 2011 میلادی مطرح شد.

این روز شاهد درگیری نیرهای ارتش و هزاران تظاهرکننده مسیحی معترض به تخریب یکی از کلیساها در منطقه صعید مصر در آن موقع بود.

سفارتخانه ها و موسسات خارجی فعال در مصر به طور معمول به اتباع خود در سالروز حوادث مناسبت های مختلف مربوط به انقلاب مصر هشدارهای مشابه می دهند. این انقلاب در 25 ژانویه سال 2011 میلادی روی داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 351

به "هشدار آمریکا و کانادا به اتباع خود در مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آمریکا و کانادا به اتباع خود در مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید