هایائو میازاکی بازنشسته می گردد

به گزارش مجله هدیه، هایائو میازاکی، یکی از بزرگ ترین کارگردان ها، طراح ها، فیلمنامه نویس ها و تهیه کننده های فیلم پویانمایی جهان بازنشسته خواهد شد.

هایائو میازاکی بازنشسته می گردد

پیش از این و یک بار در سال 1997 پس از ساخت شاهزاده مونونوکه، اعلام بازنشستگی موقت نموده بود، این بار رئیس استودیوی گیبلی -کوجو هوشینو- این خبر را اعلام نموده است، او که در تور نمایش تازه ترین و آخرین فیلم بلند میازاکی است، اظهار داشت که او دیگر فیلم بلندی را نخواهد نوشت یا کارگردانی آن را به عهده نخواهد گرفت.

تازه ترین فیلم میازاکی باد شدید می وزد نام دارد و یکی از بخت های گرفتن جایزه در جشنواره ونیز هم محسوب می گردد.

داستان فیلم در خصوص جیرو هوریکوشی است که مهندس ارشد طراحی هواپیماهای جنگنده ژاپن در جنگ جهانی دوم بود، هواپیمای میتسوبیشی A6M Zero یکی از بهترین این هواپیماها بود، با همین هواپیماها بود که ژاپن با پرل هاربر حمله کرد یا ماموریت های انتحاری (کامیکازی) انجام شدند.

انیمیشن نو میازاکی در ژاپن، برای خودش مخالفانی و معترضانی دارد، خیلی ها این پاسداشت نبوغ هوریکوشی را تجلیلی از نظامی گری دانسته اند و معترض شده اند، در مقابل هم راست گراها هم، تأکید او بر بیهودگی جنگ را به باد انتقاد گرفته اند.

باد شدید می وزد در عین حال مؤلفه های آشنای تخیل در آثار میازاکی را هم در خودش دارد. شخصیت اصلی فیلم، دوران بچگی اش را با این تخیل طی می نماید که روزی هواپیما بسازد. شروع و خاتمه فیلم هم در فضایی بین تخیل و واقعیت شکل می گیرد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 19 آذر 1401 بروزرسانی: 19 آذر 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2220

به "هایائو میازاکی بازنشسته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هایائو میازاکی بازنشسته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید