نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد احسان اشراقی در قزوین

به گزارش مجله هدیه، نشست نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد تاریخ و صفوی شناس، احسان اشراقی بعدازظهر روز یکشنبه 6 بهمن ماه 98 با حضور علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین و جمعی از مسئولان و مردم قزوین در سالن اجتماعات مهندس بهشتی واقع در عمارت تاریخی داعی برگزار گردید.

نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد احسان اشراقی در قزوین

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در استرالیا 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در این مراسم علیرضا خزائلی ضمن اشاره به شخصیت برجسته و خدمات ارزنده علمی و فرهنگی زنده یاد استاد احسان اشراقی گفت: با مروری بر زندگی پربار زنده یاد دکتر اشراقی می توان دریافت که او با عشق و علاقه ای وصف ناپذیر عمری را در راه خدمت به گسترش تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم سپری کرد و خدمات ارزنده علمی و فرهنگی استاد به ایران و زادگاهش قزوین به قدری وزین و برجسته است که در وصف نمی گنجد.

خزائلی با تاکید بر ضرورت حفظ و معرفی آثار ارزشمند به جای مانده از این چهره ماندگار تاریخ کشور اظهار کرد: برای ماندگاری و معرفی آثار ارزشمند و خدمات ارزنده استاد اشراقی باید از ظرفیت تمام دستگاه های فرهنگی و رسانه ها به ویژه صدا و سیما استفاده کرد و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین آمادگی خود را برای همراهی با اجرای برنامه های فرهنگی و موضوعات مرتبط با مقام برجسته علمی این استاد بزرگوار اعلام می دارد.

سعید انبارلوئی مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین نیز در این نشست با اشاره به اهمیت شناخت هویت تاریخ از سوی نسل جوان اظهار کرد: حضور در مراسم نکوداشت استاد احسان اشراقی که عمر شریف خود را در راه خدمت به تاریخ کشور گذراند، بهانه خوبی برای شناخت تاریخ و هویت ایرانی است. در کشور ما سرمایه بزرگی به نام تمدن وجود دارد که باید به آن پرداخته گردد تا دانشجویان رشته ایران شناسی به اهمیت جهت و رشته ای که انتخاب نموده اند پی برده و در راهی که قدم برمی دارند ذره ای احساس پشیمانی نکنند و آن را باور داشته باشند.

مدیرکل صدای و سیمای مرکز قزوین در ادامه گفت: در جهت ایران شناسی از یک پتانسیل قوی و خاموش غافلیم و آن انسان های شریف و بزرگواری هستند که فارغ از شغل و رشته دانشگاهی خود به ایران و ایران شناسی علاقه مندند و باید از حافظه تاریخی این افراد و اسنادی که در اختیار دارند برای شناخت تاریخ و هویت این مرز و بوم استفاده کرد.

رسانا حشمتی پور رئیس بنیاد ایران شناسی قزوین در این مراسم از دکتر اشراقی به عنوان افتخار قزوین و قزوینی ها نام برد و اظهار کرد: هرجا سخن از مطالعات، فرهنگ، تاریخ و تمدن دیرپای قزوین بود دل استاد مهربان و خوش خلق به تپش می افتاد، عشق این استاد بزرگوار به شهر زادگاهش وصف ناشدنی بود.

حشمتی پور با اشاره بر ضرورت فراهم آوردن بستری برای بروز ایده های خلاقانه جوانان اظهار کرد: بنیاد ایران شناسی قزوین میخواهد تا با همراهی سکان داران با تجربه علم و معرفت و برپایی نشست های تخصصی مستمر علاوه بر تحقق اهداف علمی و پژوهشی بستری را برای ظهور و بروز ایده های جوانان و بهره مندی از ذهن پرتوان آنها فراهم کند.

در این جلسه فیلم سخنرانی زنده یاد احسان اشراقی در دهه 50 در مورد تاریخ صفویه به نمایش درآمد.

مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی روان شاد دکتر احسان اشراقی به همت بنیاد ایران شناسی قزوین با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین، صدا و سیمای مرکز قزوین، استانداری، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، دانشگاه بین المللی امام خمینی و همراهی جمعی از دانشجویان رشته ایران شناسی برگزار گردید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 795

به "نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد احسان اشراقی در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد احسان اشراقی در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید