نهاد های نظارتی و جواد نکونام

به گزارش مجله هدیه، روزنامه شرق نوشت: شرایط نیمکت تیم استقلال هنوز یکی از ابهامات بزرگ این روز های فوتبال ایران است. درحالی که به نظر می رسید همه چیز در انتخاب سرمربی این باشگاه تمام و لحظه شماری برای معرفی جواد نکونام آغاز شده است، یکباره همه چیز به هم ریخته تا طبق گفته حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی این باشگاه، معرفی سرمربی تازه به چند روز وقت بیشتر احتیاج داشته باشد. روز آدینه بود که مسئولان باشگاه استقلال خبر دادند که قرار است سرمربی، روز شنبه، عصر یا نهایتا شب معرفی گردد.

نهاد های نظارتی و جواد نکونام

باوجوداین صبح دیروز، حجت کریمی با انتشار یک استوری از طرفداران این باشگاه فرصت خواست تا به دور از هیجان، به او چند روز دیگر فرصت دهند تا سرمربی تازه را معرفی کند؛ ولی این درخواست بدون حرف وحدیث نبوده است؛ پیش ازاین، شایعات به شدت از این خبر می دادند که مسئولان این باشگاه با جواد نکونام برای فصل آینده به توافق رسیده اند.

البته مذاکره با جواد نکونام مربوط به هفته های گذشته است و عنوان شده که طرفین چند روزی می گردد با هم به توافق نهایی رسیده اند؛ ولی مسائلی بر سر گرفتن مجوز کار برای جواد نکونام پیش آمده است. این موضوعی است که روز گذشته از زبان مهدی فنونی زاده، پیش کسوت باشگاه استقلال، هم مطرح شد و او گفت که یکی از گزینه های سرمربیگری مسائلی دارد که باید برطرف و رجوع گردد. هم زمان با این صحبت، عنوان شد که هنوز مجوز کار جواد نکونام برای حضور در باشگاه استقلال صادر نشده است. انتشار این شایعه باعث برآورد های بسیار شد و تعدادی با اشاره به شیوه جدایی جواد نکونام از فولاد از این نوشته اند که او به علت انجام آن کار غیرحرفه ای نمی تواند مجوز لازم برای نشستن روی نیمکت استقلال را به دست بیاورد؛ ولی این شایعه، بی اساس به نظر می رسد. در فوتبال ایران مربیان زیادی بوده اند که به علتی پیش پاافتاده تر از کار نکونام از تیم های قبلی جدا شده و بلافاصله عهده دار تیم دیگری شده اند.

در این بین یکی، دو سایت دیگر به مواردی غیرورزشی رجوع نموده و از نقش نهاد های نظارتی در این مسیر نوشته اند. سایت فوتبال 360 عنوان نموده که ظاهرا نهاد های نظارتی موافق مربیگری نکونام در استقلال نیستند. اگرچه جزئیاتی در این زمینه به بیرون درز ننموده؛ ولی به نظر می رسد اقدام فصل پیش جواد نکونام در جذب وریا غفوری از استقلال یکی از مواردی است که حساسیت نهاد های نظارتی را برانگیخته است. وریا در حالی از استقلال جدا شد که همان زمان شایعه ممنوع الکاری اش در رسانه ها بازتاب داده شد؛ ولی او چندی بعد سر از تیم فولاد درآورد که آن موقع هدایتش را جواد نکونام برعهده داشت. این شایعه تأییدنشده در شرایطی عنوان می گردد که تعدادی هم به واکنش های مجازی جواد نکونام در التهابات جامعه در نیمه دوم سال گذشته اشاره می نمایند؛ ولی این موضوع دومی نمی تواند علت صددرصدی برای منع جواد نکونام از حضور در استقلال باشد. چه بسا اگر چنین بود و این موارد تأثیر داشتند، نباید اجازه همکاری یحیی گل محمدی با پرسپولیس داده می شد.

به هر روی همان طور که در بالا عنوان شد، این مباحث به عنوان شایعه مطرح شده و تا زمانی که طرفین درباره اش اظهارنظر ننمایند، درست یا غلط بودنش را نمی توان تأیید کرد.

حال، به نظر می رسد استوری روز گذشته سرپرست مدیرعاملی استقلال برای وقت بیشتر خواستن به این خاطر است که آن ها در پی رایزنی با نهاد های مربوطه برای برطرف مسائل پیش آمده بر مسیر مربیگری جواد نکونام در استقلال هستند. این برآورد ها در حالی منتشر می گردد که طرفداران باشگاه استقلال این روز ها از بلاتکلیفی تیم شان به ستوه آمده و با فشار بر مدیریت این باشگاه خواهان روشن شدن هرچه سریع تر شرایط نیمکت این تیم شده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 29 خرداد 1402 بروزرسانی: 29 خرداد 1402 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2306

به "نهاد های نظارتی و جواد نکونام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهاد های نظارتی و جواد نکونام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید