نقش ورزش در کاهش اثرات شیمی درمانی بر قلب

به گزارش مجله هدیه، نتایج یک تحقیق نشان می دهد ورزش کردن می تواند از قلب در برابر عوارض شیمی درمانی حفاظت کند.

نقش ورزش در کاهش اثرات شیمی درمانی بر قلب

به گزارش خبرنگاران، شیمی درمانی می تواند تاثیرات بدی بر قلب داشته باشد اما برنامه های ورزشی اختصاصی به فرد یاری می نماید تا بعضی از این آسیب ها را کاهش دهد.

مسائل قلبی از عوارض جانبی شایع در مبتلایان به سرطان است زیرا درمان سرطان عملکرد قلب را مختل نموده و خطر ابتلا به بیماری قلبی را به ویژه در بیمارانی که دچار فاکتورهای خطرزا از جمله فشار خون بالا هستند افزایش می دهد.

همچنین به گفته محققان ایتالیایی بیماری قلبی و سرطان اغلب از فاکتورهای خطرزای مشابهی ناشی می شوند و اغلب از بیماران مبتلا به سرطان درخواست می گردد تا رژیم غذایی سالمی داشته باشند، از استعمال سیگار خودداری نموده، وزن خود را کنترل نمایند و حرکات ورزشی انجام دهند.

در این آنالیز بر اهمیت این موضوع که هر بیمار برنامه ورزشی منحصر به خود را داشته باشد تاکید شده است. محققان معتقدند افراد بلافاصله پس از آنکه بیماری سرطان در آنان تشخیص داده شد و حتی پیش از شروع روند درمان از قبیل شیمی درمانی باید ورزش کردن را شروع نمایند.

به گزارش هلث دی نیوز، محققان ایتالیایی اظهار داشتند: مبتلایان به سرطان اغلب نسبت به افراد دیگر فعالیت جسمی کمتری دارند. همچنین ورزش کردن برای این بیماران که تحت درمان قرار دارند و صرف نظر از نوع درمان لازم است. در عین حال تمرین های استقامتی در بهبود عملکرد سیستم قلبی عروقی و کاهش التهاب موثرتر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 517

به "نقش ورزش در کاهش اثرات شیمی درمانی بر قلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش ورزش در کاهش اثرات شیمی درمانی بر قلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید