نظامیان روسیه حدود 5 هزار مورد مواد منفجره را در قره باغ خنثی کرده&zwnjاند

به گزارش مجله هدیه، طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه، نیروهای مهندسی نظامی این کشور تا به امروز حدود 112 هکتار زمین و 32 کیلومتر از جاده‌های منطقه قره باغ را بازرسی و مین‌زدایی نموده و 4 هزار و 760 مورد مواد منفجره را خنثی نموده‌اند.

نظامیان روسیه حدود 5 هزار مورد مواد منفجره را در قره باغ خنثی کرده&zwnjاند

جهت دریافت خدمات طراحی سر در ورودی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، وزارت دفاع فدراسیون روسیه امروز، یکشنبه گفت که واحدهای مهندسی نظامی نیروهای حافظ صلح روسی، تا به امروز حدود 12 هکتار زمین از مناطق مختلف قره باغ کوهستانی را پاکسازی نموده‌اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در بیانیه وزارت دفاع آمده است که گروه ‌های مهندسین نظامی روسی کلیه منطقه فرودگاه استپاناکرت (مرکز جمهوری خودخوانده قره باغ)، تأسیسات زیربنایی و ساختمان ‌های خصوصی و همچنین محوطه اطراف خطوط برق را مورد بازرسی دقیق و عملیات مین زدایی مهندسی انجام داده‌اند، 130 ساختمان مورد آنالیز قرار گرفته و 172 مورد مواد منفجره کشف و برای تخریب از منطقه خارج شده است.

در این گزارش یادآوری شده است که در مجموع، واحدهای مهندسی نظامی روسی اعزامی به قره باغ کوهستانی، بیش از 150 هکتار از زمین‌ها و حدود 32 کیلومتر از جاده‌های اصلی را پاکسازی نموده و 4 هزار و 760 مورد مواد منفجره مختلف را کشف و خنثی نموده ‌ا ند.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه اعلام نموده بود که روز شنبه بیش از 630 پناهجو با همراهی نیروهای حافظ صلح روسی به خانه‌های خود در قره باغ کوهستانی بازگشتند. بدین ترتیب، تا به امروز حدود 38 هزار و پانصد نفر از ساکنین محلی به منطقه زندگی خود بازگشته ‌اند.

علاوه بر این، وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه نیز گفت که حدود 1200 تن یاری‌های انسان محبت آمیز به وسیله راه آهن به منطقه قره باغ کوهستانی ارسال می‌شود.

طبق این اطلاعات، وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه، 54 واگن قطار برای ارسال یاری‌های انسان محبت آمیز برای مردم غیرنظامی منطقه قره باغ تدارک دیده شده است. این محموله یاری ‌ها از سوی هشت شهربزرگ روسیه تهیه شده و شامل مصالح ساختمانی برای تعمیر خانه ‌ها ، نیروگاه های برق کوچک، کپسول ‌های اطفای حریق و بعضی اقلام مورد احتیاج خانگی است که در مجموع حدود 1200 تن می ‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1376

به "نظامیان روسیه حدود 5 هزار مورد مواد منفجره را در قره باغ خنثی کرده&zwnjاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظامیان روسیه حدود 5 هزار مورد مواد منفجره را در قره باغ خنثی کرده&zwnjاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید