نقشه هایی که نشان می دهد جهان چقدر کوچک است

به گزارش مجله هدیه، خبرنگاران : ما در جهانی فوق العاده پیچیده و به هم پیوسته ای زندگی می کنیم. شبکه های ارتباطی که در سراسر زمین کشیده شده، دریا و هوا به ما اجازه می دهند سفر کنیم و کالا و ایده هایمان را در با جهان به اشتراک بگذاریم. اما گاهی این ارتباطات را فراموش می کنیم و اسیر جهانی کوچک خودمان می شویم.

نقشه هایی که نشان می دهد جهان چقدر کوچک است

در این مطلب نقشه هایی را می بینید که همه چیز را پنهان نموده اند به جز راه های ارتباطی ما. بنابراین می توانیم ببینیم دنیا چقدر به هم پیوسته است و انسان ها چطور آن را در 150 سال اخیر تغییر داده اند. هر یک از این نقشه ها داستانی درباره نحوه زندگی مردم روی این سیاره دارند. آن ها کجا را برای زندگی انتخاب کردند؟ کجا سفر می نمایند؟ شهر ها چطور رشد و تغییر نموده اند؟

شهرها

این نقشه نشان می دهد مردم کجا زندگی می نمایند. می توانید در آن بزرگترین شهر دنیا، توکیو را ببینید که روشن ترین قسمت نقشه است. بعلاوه بیابان ها و جنگل های آفریقا، آمریکای جنوبی و استرالیا را می بینید که تقریبا خاموش هستند.

جاده ها

بیش از 60 میلیون کیلومتر جاده در دنیا وجود دارد. در این نقشه می بینید که مردم چطور جاده ها را در غیرقابل سکونت ترین بخش های زمین ساخته اند. حتی در مکان هایی که هیچکس زندگی نمی نماید، جاده هایی را می بینید که در بیابان ها و کوه ها کشیده شده اند تا مردم را به سمت دیگر آن ها متصل نمایند.

راه آهن

این نقشه تفاوت بخش های مختلف دنیا را نشان می دهد. اروپا از همه جا روشن تر است و پیشرفته ترین شبکه پرسرعت ریلی را دارد که امکان سفر به همه جا را بدون احتیاج به خودرو فراهم می نماید. اما در آمریکای شمالی،از قطار برای حمل بار در فواصل طولانی استفاده می گردد. در آفریقا، بیشتر راه آهن به وسیله استعمارگران اروپایی ساخته شده تا کالا ها را به سواحل منتقل نموده و از آنجا با کشتی به اروپا ببرند. در استرالیا طولانی ترین قطار های دنیا با بیش از 500 واگن، زغال سنگ و موادمعدنی را به جاهای دورافتاده حمل می نمایند.

فرودگاه ها

در بعضی از دورافتاده ترین بخش های زمین، سفر فقط به وسیله هوا ممکن است. شهر های جنگل آمازون، قسمت های دورافتاده استرالیا و شمال کانادا با جاده یا راه آهن به سایر نقاط دنیا متصل نیستند. بنابراین مردم، غذا، منابع باید با هوا منتقل شوند.

بنادر

تقریبا همه شهر های دنیا در نزدیکی ساحل یا رودخانه ساخته شده اند. هزاران سال تنها راه ارتباطی بخش های مختلف دنیا کَشتی بود. حتی امروز، بیشتر غذایی که می خوریم، لباسی که می پوشیم، ماشینی که سوار می شویم و چیز هایی که می خریم با کشتی آورده می شوند.

منبع: boredpanda

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 17 مهر 1403 بروزرسانی: 17 مهر 1403 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2378

به "نقشه هایی که نشان می دهد جهان چقدر کوچک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه هایی که نشان می دهد جهان چقدر کوچک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید