ناسا با فضانوردان خود چه می نماید

به گزارش مجله هدیه، فضانوردان قبل از شروع سفرهای فضایی خود باید تمرینات سختی را پشت سر بگذارند که هر علاقه منید از عهده آن بر نمی آید.

ناسا با فضانوردان خود چه می نماید

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، سفر به فضا برای میلیون ها انسان شبیه به رویا است و حتی بسیاری از علاقه مندان فرم های مربوط به سفر های فضایی را در ناسا یا سازمان های شبیه به آن پر می نمایند، اما نکته اینجاست که آزمون های آماده سازی سفر به فضا آنقدر سخت و طاقت فرسا هست که هر داوطلبی از عهده آن بر نیاید.

افرادی که دوست دارند فضانورد شوند حتما باید قدرت بدنی و ذهنی خوبی داشته باشند و در عین حال سیستم گوارشی شان قوی باشد تا توان مقامت در شرایط بی وزنی را داشته باشند چرا که در این محیط بسیاری دچار تهوع و استفراغ می شوند که می تواند خطرات زیادی را متوجه سیستم های الکتریکی داخل سفینه کند.

همچنین؛ داوطلبان فضانوردی باید بتوانند بدون هیچ وقفه ای 75 متر را شنا نموده و 75 متر دیگر را نیز در حالی که لباس پرواز بر تن و کفش های تنیس به پا نموده اند شنا نمایند. دلیل این کار آماده کردن فضانوردان برای فرود اضطراری نیست بلکه به نوعی فضانوردان راهپیمایی در زیر آب را تجربه خواهند کرد که شباهت زیادی با راه پیمایی های طولانی در فضا دارد. از سوی دیگر فضانوردان علاوه بر توانایی ذهنی بالا باید از مقاومت بدنی خوبی در برابر شرایط کم فشار و پرفشار برخوردار باشند.

در ادامه فیلم کوتاهی از سختی های دوران تمرین و آماده سازی فضانوردان که ناسا منتشر نموده است را می بینید:

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 532

به "ناسا با فضانوردان خود چه می نماید" امتیاز دهید

2 کاربر به "ناسا با فضانوردان خود چه می نماید" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا با فضانوردان خود چه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید