مک آفی فروخته شد

به گزارش مجله هدیه، شرکت مک آفی خاطرنشان کرد کنسرسیومی که در راس آن شرکت اَدوِنت اینترنشنال واقع شده است، این شرکت امنیت سایبری را در قراردادی به ارزش 14 میلیارد دلار خصوصی خواهد نمود.

مک آفی فروخته شد

به گزارش خبرنگاران، این توافق در زمانی انجام می گیرد که شیوع پاندمی باعث رواج دورکاری و رشد حملات سایبری شده و در نتیجه تقاضا برای آنتی ویروس و نرم افزار امنیت دیجیتالی افزایش پیدا نموده است.

این شرکت که در سال 1987 به وسیله جان مک آفی، کارآفرین فناوری آمریکایی تاسیس شد، نخستین شرکتی بود که آنتی ویروس تجاری را به بازار عرضه کرد. اینتل مک آفی را در سال 2011 هنگامی که جان مک آفی دیگر در آن نبود خریداری کرد. مک آفی در چند سال اخیر کسب و کار نرم افزار امنیت سایبری خود را تقویت نموده که به وسیله افزایش قیمت و برنامه های شرکای نو، به مشتریان خُرد متمرکز است.

در راستای این معامله، این گروه سرمایه گذاری همه سهام به جای مانده مک آفی را به قیمت 26 دلار به ازای هر سهم خریداری می نماید که ارزش مک آفی را بر اساس سهام خریداری شده به حدود 12 میلیارد دلار می رساند.

این قیمت خرید 22.6 درصد بالاتر از قیمت نهایی 21 دلار و 21 سنت سهام مک آفی در چهارم نوامبر، یک روز پیش از گزارش وال استریت ژورنال درباره مذاکرات این قرارداد است.

ارزش سهام مک آفی که سال گذشته عرضه آن به بازار شروع شد، پیش از معاملات بازار بیش از سه درصد کاهش یافت و به 25 دلار و 36 سنت رسید که اندکی پایین قیمت پیشنهادی برای خرید بود.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت امنیت سایبری نورتون لایف لاک در قرارداد مشابهی در اوت توافق کرد رقیب خود Avast را به مبلغ 8.6 میلیارد دلار خریداری نموده و پیشروی نو در نرم افزار امنیت مشتری ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1931

به "مک آفی فروخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک آفی فروخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید