ملایر گوی سبقت را از هنرمندان دنیا ربود

به گزارش مجله هدیه، استاندار همدان در پیام تبریک به مناسبت ثبت ملایر به عنوان شهر دنیای منبت گفت: امروز ملایر در جایگاه هنر منبت کاری، گوی سبقت را از هنرمندان دنیا ربود و با ثبت دنیای هنر منبت، یکی دیگر از ظرفیت های ارزشمند و منحصر به فرد دنیای خود را به رخ کشید.

ملایر گوی سبقت را از هنرمندان دنیا ربود

به گزارش خبرنگاران، در پیام سعید شاهرخی آمده است:

استان همدان با سابقه درخشان تاریخی، نقشی بی بدیل در تاریخ، فرهنگ و هنر ایران داشته و دارد، وجود آثار تاریخی دوران های مختلف سندی است بر این مدعا.

هنر مردمان این سرزمین نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شده و به هنر امروز این مردمان گره خورده تا تحولات تاریخی آن را صیقل دهد و امروز چون نگینی درخشان بر تارک این سرزمین بدرخشد، و اکنون آوازه هنر این مرز و بوم در فراسوی مرزها شنیده می شود.

امروز همدان با داشتن دو شهر دنیای و یک شهر ملی گوی سبقت را از شهر های ایران ربوده است. استان همدان در زمینه تولید مبلمان منبت در شهر های ملایر، تویسرکان و نهاوند این استان را به قطب تولید منبت کشور تبدیل کرده است.

ملایر یکی از مهم ترین شهرهای استان همدان که از ابعاد مختلف دارای مزیت ها و ویژگی های ارزشمندی است. تاریخ، صنایع دستی، هنر، صنعت و کشاورزی شهر ملایر را به شکل برجسته ای مورد توجه قرار داده است، به طوری که شهرت دنیای تاکستان های انگور و کشمش ملایر نیز آن را به برندی دنیای مبدل کرده است. امروز ملایر در جایگاه هنر منبت کاری، گوی سبقت را از هنرمندان دنیا ربود و با ثبت دنیای هنر منبت، یکی دیگر از ظرفیت های ارزشمند و منحصر به فرد دنیای خود را به رخ کشید.

در سال حمایت رونق تولید، مفتخریم که با معرفی توانمندی های استان به شکل شایسته در عرصه تولید داخلی به افتخار دو ثبت ملی و دنیای در حوزه صنایع دستی نائل آییم.

این افتخار ارزشمند را به هموطنان، هم استانی ها به ویژه هنرمندان عزیز و محترم شهر ملایر و مردم شهید پرور این شهر در آستانه سالروز جشن انقلاب اسلامی تبریک و تهنیت عرض می کنم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 807

به "ملایر گوی سبقت را از هنرمندان دنیا ربود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملایر گوی سبقت را از هنرمندان دنیا ربود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید