مقاله: خوردن جو دوسر برای صبحانه چقدر مفید است؟

به گزارش مجله هدیه، جو دوسر گیاهی از خانواده گندمیان است و با جو متفاوت است. بلغور جو دوسر یا Oatmeal که برای صبحانه مصرف می گردد، از پرک شده گیاه جو دوسر به دست می آید. بلغور جو دوسر، سالم ترین و کامل ترین شکل جو دوسر است که مدت زمان زیادی برای پختن لازم دارد. جو دوسر فوری که برای صبحانه مصرف می گردد، طی فرآیندی، در آب یا شیر پخته و نرم شده است. از جو دوسر برای تهیه کلوچه، بیسکوییت، گرانولا و سایر محصولات پخته شده استفاده می گردد.

مقاله: خوردن جو دوسر برای صبحانه چقدر مفید است؟

جو دوسر و آب یا شیر را در قابلمه ربخته و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید تا جو دوسر پخته گردد. در این مدت گاهی هم بزنید تا نرم گردد. بعد از نرم شدن، آن را در ظرف بریزید و روی آن مواد دلخواه تان را بریزید. به همین سادگی صبحانه کامل و خوشمزه شما آماده است.

دیابت نوع 2 یک بیماری شایع است که با افزایش قابل توجه میزان قند در خون همراه است و معمولاً از کاهش حساسیت به هورمون انسولین ناشی می گردد. مصرف جو دوسر به کاهش سطح قند خون به ویژه در افرادی که اضافه وزن دارند، یا به دیابت نوع 2 مبتلا هستند، یاری می نماید. به علاوه جو دوسر می تواند حساسیت به انسولین را بهبود بخشد.

جو دوسر حاوی آنتی اکسیدان و ترکیبات گیاهی مفیدی به نام پلی فنول است. قابل توجه ترین و منحصر به فرد گروه آنتی اکسیدان ها، آوانانترامید (Avenanthramides) نام دارد که تقریباً فقط در جو دوسر یافت می گردد. آوانانترامیدها می توانند با افزایش فراوری اکسید نیتریک، به کاهش سطح فشار خون یاری نمایند. این مولکول گاز به اتساع رگ های خونی یاری می نماید، در نتیجه خون راحت تر در رگ ها جریان پیدا می نماید. علاوه بر این، آونانترامیدها دارای اثرات ضد التهابی و ضد خارش هستند.

منبع مقاله: خوردن جو دوسر برای صبحانه چقدر مفید است؟

انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1954

به "مقاله: خوردن جو دوسر برای صبحانه چقدر مفید است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: خوردن جو دوسر برای صبحانه چقدر مفید است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید