مقابله به مثل رسانه های آرژانتینی در واکنش به گزارش موندو دپورتیوو، سود حداقل 100 میلیون یورویی بارسلونا به لطف مسی

به گزارش مجله هدیه، رسانه های آرژانتینی با انتشار گزارش هایی از کاپیتان تیم ملی فوتبال این کشور که افشای جزئیات قرارداد نجومی اش جنجال آفرین شده است، دفاع کردند.

مقابله به مثل رسانه های آرژانتینی در واکنش به گزارش موندو دپورتیوو، سود حداقل 100 میلیون یورویی بارسلونا به لطف مسی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نشریه آ اس اسپانیا، حواشی انتشار جزئیات قرارداد فعلی لیونل مسی با بارسلونا همچنان ادامه دارد. این جنجال دو روز پیش با انتشار گزارشی توسط نشریه موندودپورتیووی اسپانیا شروع شد وقتی که نشریه کاتالونیا تصاویر قرارداد فعلی مسی را منتشر و فاش کرد که او بابت چهار فصل حضورش در این تیم تا انتها قرارداد فعلی اش در ماه ژوئن سال میلادی جاری رقمی بالغ بر 555 میلیون یورو از بارسلونا حقوق خواهد گرفت.

با توجه به بحرانی بودن شرایط مالی باشگاه و کاهش منابع درآمد آن در نتیجه شیوع کرونا، نقدها زیادی از هیئت مدیره سابق باشگاه به خاطر عقد چنین قرارداد سنگینی انجام شده است. با این حال اما افراد زیادی در حمایت از مسی او را لایق چنین حقوقی دانسته اند.

در این میان هم چند رسانه اصلی آرژانتین به نوبه خود به نقدها واکنش نشان داده اند که یکی از جالب ترین آنها واکنش روزنامه اوله است. این نشریه جلد خود را دقیقاً به همان سبکی طراحی نموده است که موندو برای افشای جزئیات رقم قرارداد مسی طراحی نموده بود.

در حالی که موندو روی جلد خود عدد 555 میلیون و 237 هزار و 619 را درشت چاپ نموده بود تا حقوق نجومی مسی بیشتر به چشم خواننده بیاید، اوله روی جلد خود، سه عدد 650، 260 و 755 را چاپ نموده که به ترتیب تعداد گل ها، تعداد پاس گل ها و تعداد بازی های مسی برای بارسلوناست.

اوله اما برای توجیه حقوق لیونل مسی تنها به یادآوری افتخارآفرینی ها و خدمات ورزشی مسی برای تیم کاتالان بسنده ننموده است و می نویسد: آیا آن 500 میلیون تا که البته نزدیک به 270 میلیون آن به مسی به عنوان حقوق خالص دریافت می رسد، بارسلونا را نابود نموده است؟ پاسخ منفی، بدون شک منفی است، چرا که در این سال ها باشگاه از سوءمدیریت رنج برد و فرایند نزولی اش تا الان که کومان آمده است و رئیس موقت باشگاه را اداره می نماید، ادامه داشته است. او (رئیس سابق) بود که بازیکنانی مانند یری مینا، پائولینیو، برایت ویت، فرمائلن، موریو و ... را خرید.

در همین حال سایت شبکه TyC آرژانتین نیز واقعیت های دیگری را درباره حضور مسی و امتیازات مالی او برای بارسلونا ذکر نموده و نوشته است: مسی سهم بسزایی از درآمد های هنگفت بارسلونا دارد. طبق تحقیقات انجام شده، رقمی که به واسطه حضور مسی عاید بارسلونا می گردد، بین 250 تا 300 میلیون یورو در سال است. حتی اگر حقوق سالانه او 140 میلیون یورو باشد، باز هم در این میان بارسلونا حداقل 100 میلیون یورو در سال سود می برد. اسپانسرها اکنون قراردادهای شان با بارسلونا را سال به سال تمدید می نمایند تا در صورتی که مسی از این تیم جدا شد، آنها هم به همکاری شان با باشگاه انتها دهند. نمی گوییم که بارسلونا بعد از مسی هیچ اسپانسری نخواهد داشت، بلکه درآمدهایش از محل اسپانسرها سیری نزولی پیدا خواهد نمود.

شبکه ESPN آرژانتین و چند رسانه دیگری در این کشور هم هر یک با آمار و ارقام خود نسبت به توجیه درآمد مسی کوشش نموده اند و ظاهراً نکاتی که آنها برمی شمارند، واقعیاتی است که منابع نزدیک به باشگاه بارسلونا هم از صحت آنها مطلع هستند. تا الان دو نامزد اصلی انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا، ویکتور فونت و خوان لاپورتا هم به موضع حمایت از مسی ظاهر شده اند و به سود بردن بارسلونا از حضور او حتی با وجود حقوق هنگفتش اذعان نموده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1515

به "مقابله به مثل رسانه های آرژانتینی در واکنش به گزارش موندو دپورتیوو، سود حداقل 100 میلیون یورویی بارسلونا به لطف مسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله به مثل رسانه های آرژانتینی در واکنش به گزارش موندو دپورتیوو، سود حداقل 100 میلیون یورویی بارسلونا به لطف مسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید