مستند بلاد شاپور در صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد فراوری می گردد

به گزارش مجله هدیه، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز شنبه 13 اردیبهشت با مدیرکل صداوسیمای استان ملاقات کرد.

مستند بلاد شاپور در صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد فراوری می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، مجید صفایی در این نشست گفت: صداوسیما نقش بسزایی در معرفی ظرفیت های جهانگردی استان داشته است و می تواند قابلیت های سرمایه گذاری در حوزه جهانگردی کهگیلویه و بویراحمد را به کشور معرفی کند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، توضیح داد: سامان دهی بلاد شاپور، ایجاد دهکده جهانگردی در کنار سد چم شیر، افتتاح تله کابین یاسوج از مهم ترین برنامه های اداره کل است.

او بیان کرد: 10 طرح عظیم درزمینهٔ جهش فراوری در حوزه جهانگردی کهگیلویه و بویراحمد مصوب شده است.

او ادامه داد: معرفی کهگیلویه و بویراحمد به وسیله حضور در نمایشگاه های ملی و برگزاری جشنواره ها از دیگر برنامه های این اداره کل است.

امیر رئوف مدیرکل صداوسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از عملکرد اداره کل میراث فرهنگی استان نیز در این نشست، گفت: طبیعت بکر این استان بهترین ظرفیت برای توسعه جهانگردی است.

او با اشاره به این که جهانگردی از اولویت های اصلی توسعه کهگیلویه و بویراحمد است، اظهار کرد: ایجاد زیرساخت های جهانگردی ازجمله تله کابین نقش ب سزایی در درآمدزایی و جذب جهانگرد دارد.

او اضافه نمود: پارک آبی یکی دیگر از پروژه هایی است که افتتاح آن در توسعه جهانگردی نقش پررنگی دارد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: سامان دهی مراکز جهانگردی ازجمله منطقه جهانگردی کوه گل در شهر سی سخت، بسیار برای توسعه جهانگردی استان مهم است.

او از ساخت مستند بیشاپور تا بلاد شاپور برای معرفی بافت تاریخی شهر دهدشت به کشور اطلاع داد و گفت: تکمیل این مستند نیازمند توجه مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد است.

رئوف با اشاره به وجود امامزادگان در کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای توسعه جهانگردی مذهبی قابلیت بالایی در استان وجود دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1056

به "مستند بلاد شاپور در صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند بلاد شاپور در صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید