بازسازی آپارتمان: بازسازی آثار تاریخی اصفهان 5 هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد

به گزارش مجله هدیه، مهندس ضرغامی در بازدید از بناهای تاریخی مجموعه دنیای میدان نقش دنیا، بازسازی بناهای تاریخی اصفهان را نیازمند اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان دانست.

بازسازی آپارتمان: بازسازی آثار تاریخی اصفهان 5 هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، مهندس عزت الله ضرغامی با اعلام این مطلب گفت: همکاران من در میراث فرهنگی اصفهان با کمترین امکانات، اما با عشق و علاقه و اعتقاد فراوان تا به امروز توانسته اند از این آثار حفاظت نمایند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: آنالیز ها حاکی است که در حال حاضر بیش از 1900 اثر ثبت شده تاریخی در استان اصفهان وجود دارد و برای حفاظت از این آثار، بیش از 5 هزار میلیارد تومان احتیاج است. اما در حال حاضر امکانات اقتصادی برای حفاظت از آثار حدود 30 میلیارد تومان مشخص شده است.

او با اشاره به آنالیز های صورت گرفته در زمینه بازسازی آثار تاریخی اضافه نمود: با توجه به بودجه موجود، برای حفاظت از این آثار زمانی طولانی احتیاج است. با این وصف و با توجه به محدودیت بودجه دولتی، بدنبال کسب حمایت مردم هستیم، زیرا معتقدیم این آثار هویت ملی ما ایرانیان است و مالکان اصلی این آثار مردم هستند.

مهندس ضرغامی توضیح داد: اصفهان به راستی میراث ارزشمند دنیا تشیع است، لذا برای شناخت ایران اسلامی، باید اصفهان را دید.

در اولین مرحله از بازدید مهندس ضرغامی از آثار تاریخی اصفهان، او از بناهای تاریخی مجموعه دنیای میدان نقش دنیا از جمله مسجد امام، راه شاهی کاخ عالی قاپو و مجموعه بازار تاریخی قیصریه بازدید کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1942

به "بازسازی آپارتمان: بازسازی آثار تاریخی اصفهان 5 هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان: بازسازی آثار تاریخی اصفهان 5 هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید