مبلغ علی الحساب رتبه بندی به حساب معلمان واریز شد

به گزارش مجله هدیه، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مبلغ علی الحساب رتبه بندی برای معلمان واریز شده است و خستگی یک و نیم ساله از تنمان بیرون رفت.

مبلغ علی الحساب رتبه بندی به حساب معلمان واریز شد

به گزارش فارس، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در سومین روز از اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار کرد: مبلغ علی الحساب رتبه بندی برای معلمان واریز شده است و خستگی یک و نیم ساله از تنمان بیرون رفت.

وی ادامه داد: 8500 میلیارد تومان صرف پرداخت علی الحساب شد و شاهد اجرایی شدن رتبه بندی معلمان هستیم که طلیعه ای نو در آموزش و پرورش است.

منادی با اشاره به بعضی مقاومت ها در جهت تصویب قانون رتبه بندی معلمان، گفت: با این قانون جایگاه معلم تعریف شد و او در بستر سالم رقابتی نهاده شد؛ بعلاوه کمیسیون آموزش مجلس یازدهم با مطالعه دقیق در جهت برطرف گره های آموزش و پرورش حرکت می نماید.

وی توضیح داد: معلم از تمام مزایای فصل دهم برخوردار است و جمع فوق العاده شغل و شاغل بین 45 تا 90 درصد افزایش بر حسب رتبه ها خواهد بود. بر این اساس، معلم دیگر کارمند نیست، اما 100 سال به عنوان کارمند به معلم نگاه شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه امروز عنصر رقابت با رتبه بندی معلمان وارد آموزش و پرورش شده است، گفت: معلمان در ادامه بر کسب رتبه های بالاتر کوشش می نمایند.

وی اضافه کرد: بازگرداندن تربیت صفر تا شش ساله ها به نظام آموزش و پرورش و انتزاع آن از سازمان بهزیستی، تغییر لایحه ضعیف دولت وقت در زمینه رتبه بندی و رساندن رتبه بندی به سرمنزل مقصود از جمله کوشش ها برای ارتقای آموزش و پرورش است و از وزیر آموزش و پرورش می خواهیم پیگیری کند تا بودجه خوبی برای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک که بخش مهمی است، پیگیری کند.

منادی با بیان اینکه در زنجیره آموزش باید خانواده ها را مورد توجه قرار دهیم، گفت: قرار بود سهم مهارت آموزی در آموزش و پرورش به 50 درصد برسد که اکنون 32، 33 درصد است. مهارت در قانون آمده است و مربیان سازمان فنی و حرفه ای باید رتبه بندی شوند بعلاوه برای وزارت علوم هم برنامه داریم.

وی توضیح داد: 40، 50 هزار بابای مدرسه کم داریم. بابای مدرسه نیروی خدماتی نیست و کوشش برای جذب این گروه می کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: محتوای کتاب درسی را باید درست نمایند و دانشگاه فرهنگیان را باید تقویت کنیم که در این صورت خروجی خوبی خواهد داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 5 شهریور 1401 بروزرسانی: 5 شهریور 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2173

به "مبلغ علی الحساب رتبه بندی به حساب معلمان واریز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبلغ علی الحساب رتبه بندی به حساب معلمان واریز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید