قرارداد اِستراکمنچای

به گزارش مجله هدیه، یک مربی حرفه ای وقتی قرار است وارد یک کشور ناشناخته گردد باید تحقیق کند و در کنار شناخت فرهنگ و آداب و رسوم نگاهی هم به پرونده های قضایی آن کشور در فیفا داشته باشد که فوتبال ایران تقریبا در این زمینه سرآمد است و حالا باید از آقای استراماچونی پرسید شما از مسائل کارلوس کی روش و برانکو و وینفرد شفر سرمربی قبلی باشگاه استقلال خبر نداشتید؟

قرارداد اِستراکمنچای

فصل جدید سریال خسته نماینده و کسل نماینده ماجراهای آندره آ استراماچونی و باشگاه استقلال با معین 11 شرط جدید از سوی سرمربی محبوب آبی ها آغاز شد. داستان تکراری و معروف بستن قرارداد خارجی هایی که در فوتبال ایران می آیند و همواره حق به جانب و قانونی طرف ایرانی را محکوم به پرداخت سِنت به سِنت آپشن های اقتصادی و غیره خود می نمایند.

به گزارش آی اسپورت، می شد حدس زد وقتی مدیران ورشکسته استقلال برای بدست آوردن دل شکسته طرفداران خود تمام شروط مرد ایتالیایی را می پذیرند عملا باید تن به کاپیتولاسیون فوتبالی بدهند.

در شروط یازده گانه استراماچونی برای آبی ها، نشانه هایی از انتها همکاری این مربی کاربلد ایتالیایی با آنها وجود دارد، استراماچونی هم مثل مدیران استقلال حرف های متناقض زیاد می زند و با جملات پوپولیستی سعی در همراه کردن طرفداران عصبی آبی ها دارد، تفاوت زیادی بین قولی که به کودک استقلالی برای قهرمانی داده تا شروط عجیب و غربیش در یازده بند وجود دارد.

استراماچونی زمان خیلی مناسبی را برای دریافت حق و حقوق خودش انتخاب نکرد و درست وقتی استقلال می توانست با شکست پیکان و ماشین سازی به قهرمانی نیم فصل برسد و در کنار آن برای قهرمانی در انتها فصل اندوخته امتیازی داشته باشد و هم از نظر روحی روانی در بهترین شرایط ممکن قرار بگیرد، الان در مرداب بحرانی که خود استرا هم در به وجود آمدنش نقش داشت تیمش دست و پا می زند. مشکل پرداخت دستمزد در فوتبال ایران تقریبا حل نشدنی است ، و هر مربی خارجی که وارد ایران می گردد قطعا این موضوع را می داند و اگر نداند نشان از ضعف رسانه ای و اطلاعاتی او دارد.

یک مربی حرفه ای وقتی قرار است وارد یک کشور ناشناخته گردد باید تحقیق کند و در کنار شناخت فرهنگ و آداب و رسوم نگاهی هم به پرونده های قضایی آن کشور در فیفا داشته باشد که فوتبال ایران تقریبا در این زمینه سرآمد است و حالا باید از آقای استراماچونی پرسید شما از مسائل کارلوس کی روش و برانکو و وینفرد شفر سرمربی قبلی باشگاه استقلال خبر نداشتید؟ آیا روزهایی که در ابتدای فصل با استقلال نتیجه نمی گرفتید به فکر فسخ بودید؟ و مهم ترین سوال اینکه جناب آقای استراماچونی! این یازده شرطی که برای باشگاه استقلال گذاشتید از اصول حرفه ای گری است یا باج خواهی؟

آنچه مسلم است فضای مدیربتی فوتبال ایران به حدی تضعیف شده است که حتی مربیان بزرگ و صاحب وجهه ای مثل کی روش و استراماچونی هم دنبال باج خواهی هستند و توجهی به کلاس و شخصیت فنی و حقوقی خود ندارند. حالا طرفداران استقلال در کنار مدیران این تیم در آزمون سختی قرار دارند، حفظ نام و اعتبار و شخصیت تیم از همه بالاتر است حتی مربی بزرگ و موفقی مثل آندره آ استراماچونی، نیمکت استقلال مربیان بزرگی را مثل رایکوف، پورحیدری، حجازی، قلعه نویی... به خود دیده و با آنها به افتخارات بزرگی هم رسیده است ولی آنها هیچوقت دنبال بستن قراداد فوتبالی از نوع ترکمنچای نبوده اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 714

به "قرارداد اِستراکمنچای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد اِستراکمنچای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید