فیلم ، مرد پرنده راستا فرانسه به بریتانیا را پرواز کرد ، عبوری از کانال مانش با یک فلای بورد

به گزارش مجله هدیه، مخترع فرانسوی برای نخستین بار از طریق یک فلای بورد از روی کانال مانش میان فرانسه و انگلیس پرواز کرد.

فیلم ، مرد پرنده راستا فرانسه به بریتانیا را پرواز کرد ، عبوری از کانال مانش با یک فلای بورد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

خبرنگاران: بی بی سی نوشت: فرانکی زاپاتا مخترع 40 ساله فرانسوی توانست با یک فلای بورد از روی کانال مانش پرواز نموده و به اولین کسی تبدیل شد که توانسته از فرانسه به بریتانیا با چنین وسیله ای به صورت هوایی عبور کند.

زاپاتا در 25 ژوئیه (3 مرداد ماه) اولین کوشش خود برای رد شدن از کانال مانش انجام داد اما او در میانه جهت به آب افتاد. وقتی که زاپاتا کوشش کرد برای سوختگیری روی قایقی فرود بیاید به داخل دریا سقوط کرد اما در اثر افتادن در آب صدمه ای ندید. این واقعه درست در روزی انجام شد که 110 سال پیش از آن، یک خلبان و مخترع فرانسوی پیروز شده بود با هواپیمای ساخت خود از کانال مانش عبور کند. لویی بلریو، در 25 ژوئیه 1909 پیروز شد با هواپیمای ساخت خود، برای اولین بار در مدت زمان 27 دقیقه از بندر کاله فرانسه به بندر دوور بریتانیا برسد.

وی که قهرمان سابق جت اسکی است، صبح امروز یکشنبه 4 اوت از ساحلی در نزدیکی بندر کاله در شمال فرانسه به پرواز در آمد و در نزدیکی بندر دوور در جنوب انگلستان به زمین نشست. در کوشش امروز برای سوخت رسانی از یک قایق بزرگتر استفاده شد تا این پرنده بتواند از جهت 35 و نیم کیلومتری کانال مانش عبور کند.

این وسیله پرنده مجهز به پنج موتور جت بوده که سوخت آن نفت سفید است و می تواند با سرعتی بیش از 118 کیلومتر در ساعت پرواز کند.

زاپاتا با فلای بورد مجهز به موتور جت خود به تازگی و در جریان رژه ارتش در روز ملی فرانسه (روز باستیل) بر فراز جمعیت پرواز کرد و همه را شگفت زده کرد. امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه پس از آنکه فرانکی زاپاتا جمعیت را شگفت زده کرد، در توئیتی همراه با ویدئویی از این نوآوری گفت : به ارتش مان افتخار می کنم، مدرن و نوآورانه است.

ویدئویی از این پرواز را در زیر ببینید:

منبع: چمدان
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 304

به "فیلم ، مرد پرنده راستا فرانسه به بریتانیا را پرواز کرد ، عبوری از کانال مانش با یک فلای بورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، مرد پرنده راستا فرانسه به بریتانیا را پرواز کرد ، عبوری از کانال مانش با یک فلای بورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید