کبک ؛ شهر یک افسانه فرانسوی در کانادا

به گزارش مجله هدیه، کِبِک سیتی مرکز استان کِبِک کانادا و از قدیمی ترین شهرهای آمریکای شمالی است. این شهر زیبا تداعی کننده زیبایی دل فریب شهرهای قدیمی اروپا به خصوص فرانسه است. با خبرنگاران همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری این شهر بیشتر آشنا شوید.

کبک ؛ شهر یک افسانه فرانسوی در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

کبک سیتی کانادا و مخصوصا محله های قدیمی آن یادآور حس و حال شهرهای اروپایی در زمان های قدیم است. از آن جا که این شهر یکی از قدیمی ترین شهرهای آمریکای شمالی است و بسیاری از میراث اصیل فرانسوی خود را حفظ نموده است، کاملا مشهود است.

در این مقاله به عواملی می پردازیم که کبک را به یک جاذبه فرانسوی ـ کانادایی تبدیل نموده است.

شهر قدیمی

کبک سیتی مرکز استان کبک کانادا است. این شهر را در سال 1608 ساموئل دوچاپلین تاسیس کرد و یکی از قدیمی ترین شهرهای آمریکای شمالی است.

کبک قدیمی (Vieux-Québec)

کبک قدیمی یکی از چندین محله قدیمی کبک سیتی و جز مکان های تاریخی و مرکز نظامی و اداری شهر است.

شهر برج و بارو

برج و باروی اطراف شهر قدیمی کبک تنها دژهای شهری هستند که در آمریکا در شمال مکزیک به جا مانده اند و در سال 1985 به عنوان میراث دنیای به ثبت رسیده است.

میراث فرهنگی

مناطق قدیمی شهر بسیاری از ساختمان های تاریخی خود را حفظ نموده که متعلق به زمانی است که این منطقه مستعمره انگلستان و فرانسه بود. یکی دیگر از مشهورترین جاهای دیدنی آن ارگ (La Citaddele) است که دست نخورده باقی مانده است. این ارگ در جنگ های میان فرانسه و سرخ پوستان به عنوان پایگاه عملیات مورد استفاده قرار می گرفت.

شاتو فرانتناک (Château Frontenac)

شاتو فرانتناک از حیث بلندی سردمدار برج های شهر است. این بنا یک هتل است که توسط معماری آمریکایی به نام بروس پرایس بنا به درخواست کمپانی کانادایی پسیفیک ریل وی در سال 1893 ساخته شده است. این هتل به عنوان پرعکس ترین هتل دنیا شناخته شده است.

منطقه پتی چاپلین (Petit Champlain District)

منطقه پتی چاپلین در نزدیکی شاتو فرانتناک قرار گرفته و پایین ترین قسمت شهر است. این محله قدیمی ترین منطقه تجاری آمریکای شمالی است. پتی چاپلین به خاطر داشتن بوتیک های زیاد و صنایع دستی متنوع شهرت دارد.

پلکان خطرناک

از دیگر جاهای دیدنی مشهور در پتی چاپلین پلکان خطرناک است که قدیمی ترین پلکان کبک سیتی است و در سال 1635 ساخته شده است. نام فعلی این پلکان در اواسط قرن 19 و به دلیل شیب تند آن انتخاب شده است.

سبک فرانسوی

بسیاری از مناطق قدیمی کبک سیتی برای حفظ اصالت خود، سبک فرانسوی خود را در ساخت و ساز حفظ نموده است. خیابان های آن باریک و پر از مغازه های کوچک صنعتی و تجاری است.

گردشگری و جشنواره های تابستانی

کبک سیتی صنعت گردشگری سالمی دارد و جشن روز سنت ژان باپتیست مانند جشنواره موسیقی تابستانی آن شناخته شده است.

معماری کبک سیتی

بیشتر معماری های زیبا و شاخص شهر در بخش شرقی آن قرار گرفته است، جایی که اغلب مناطق تاریخی آنجا واقع شده اند. این منطقه با داشتن ساختمان های سنگی و خیابان های پیچ در پیچ پر از مغازه و رستوران، تداعی نماینده شهرهای اروپایی است. لوور تاون (Lower Town) پر است از معماری های اصیل و طرح های خیابانی که قدمت آن مانند تعدادی از نقاشی های روی دیوار و بعضی سازه ها به شروع تأسیس شهر برمی گردد.

جشنواره زمستانی

جشنواره زمستانی کبک سیتی بسیار مشهور است و از سال 1894 برگزار می گردد. هر ساله حدود یک میلیون نفر در این جشنواره شرکت می نمایند. این جشنواره یکی از بزرگ ترین جشنواره های زمستانی در دنیا است که در آن مراسمی مانند رژه های روزانه و شبانگاهی، بالماسکه (masquerade ball) در شاتو فرانتناک و چندین رویداد ورزشی در فضای باز برگزار می گردد.

منبع: کجارو / allday.com
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 870

به "کبک ؛ شهر یک افسانه فرانسوی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کبک ؛ شهر یک افسانه فرانسوی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید