طبیعت ایسلند به این 10 علت رویای عاشقان طبیعت را برآورده می نماید!طبیعت ایسلند شما را شگفت زده می نماید!

به گزارش مجله هدیه، طبیعت ایسلند | Iceland Nature

اگر شما عاشق طبیعت هستید و یکی از دوستداران طبیعت به شمار می روید، پس حتما باید یکی از مقاصدی که برای آن برنامه ریزی می کنید، ایسلند باشد. بسیاری از گردشرانی که به این کشور می آیند، مهم ترین علتی که پیش خود دارند بازدید از طبیعت ایسلند است که شما را شیفته خود خواهد نمود. هر آنچه که برای شما فاکتور یک طبیعت دوست داشتنی است، از مسیرهای طبیعت گردی گرفته زیبا گرفته تا آبشارهای دلنشین، همگی در دل این کشور جای گرفته اند. اگر هم به این قضیه باور ندارید پس همراه خبرنگاران این 10 علت را مطالعه کنید که به شما ثابت می نماید طبیعت ایسلند رویای هر طبیعت دوستی است.

طبیعت ایسلند به این 10 علت رویای عاشقان طبیعت را برآورده می نماید!طبیعت ایسلند شما را شگفت زده می نماید!

1- جمعیت: 350 هزار نفر

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که جمعیت چه ربطی به زیبایی طبیعت دارد اما در اینجا باید به این نکته اشاره نمود که با بعلاوه جمعیت کمی که بیشتر آن ها نیز در اطراف مرکز آن، ریکیاویک، متمرکز هستند می توان به این نتیجه رسید که باقی بخش های کشور دست نخورده و بکر است. برای یک طبیعت دوست، چه چیزی بهتر از این است که ساعت ها در طبیعتی پرسه بزند که در آن خبری از هیچ انسانی نیست؟

2- آتشفشان و یخچال ها

طبیعت ایسلند احتمالا بیشتر به خاطر تصویر خاصی از یک ویژگی زمین شناسی دارد که در سراسر کشور دیده می شوند: آتشفشان ها و یخچال ها. یخچال طبیعی Vatnajökull، در حقیقت بزرگترین یخچال اروپا است که بیش از نصف مساحت ایسلند را پوشش داد است. شما می توانید در این کشور، یخچال های کوچک تری نیز مانند Svínafellsjökull را ببینید که بخشی از یخچال بزرگتری در سواحل جنوبی است.

3- شفق قطبی

قطعا یکی از دلایلی که جهانگردان عاشق طبیعت ایسلند هستند، شفق قطبی است. نورهایی با رنگ های نئونی که در آسمان ظاهر می شوند به میزان کافی علت خوبی هستند که شخصی بخواهد به ایسلند سفر کند. حتما شما تا به حال شفق قطبی را در عکس ها مشاهده نموده اید اما واقعیت این است که تا زمانی که خودتان این پدیده را نبینید، نمی توانید حس و حال عجیبی که دارد را درک کنید.

4- تغییر نورهای روز و شب

بین انقلاب تابستانی در 21 ماه ژوئن و انقلاب زمستانی در 21 دسامبر، نورهای ایسلند به طرز چشم گیری تغییر می نمایند همان طوری که در تمام منطقه ها بخش های شمالی کره زمین روی می دهد. در طول انقلاب تابستانی، خورشید هرگز غروب نمی نماید و شما می توانید آن را در خط افق مشاهده کنید که از همان جا هم دوباره طلوع می نماید.

با این حال از این روز به بعد روزها کوتاه تر می گردد، روزی 3 دقیقه و در نهایت زمانی که 21 دسامبر می رسیم، هوا به گونه ایست که تنها 3 ساعت با نور کم، در ایسلند روز محسوب می گردد و این چرخه همواره ادامه دارد. با اینکه شاید این مدل شب و روز عجیب به نظر برسد، اما دقیقا یکی از دلایل خاص بودن این کشور است که همواره جهانگردان به خاطر آن به اینجا می آیند.

5- چشم میزانایی که با ادبیات آمیخته شده اند

افسانه هایی که از حماسه اسکاندیناوی به وسیله Snorri Sturluson در قرن 9 به جای مانده، با منظره ها طبیعت ایسلند آمیخته شده است. یکی از محبوب ترین روش های بازدید از ایسلند این است که راهنمای تور شما، این داستان ها را در طبیعت برای شما می خواند و به این ترتیب حسی به شما دست خواهد داد که در هیچ کجای دیگری از دنیا پیدا نخواهید کرد. این داستان ها شما را در طبیعت و فرهنگ غوطه ور می نماید.

6- حمام های آب گرم طبیعی

در بسیاری از مکان های مخفی ایسلند شما می توانید یک تشکل سنگی پیدا کنید که داخل آن یکی استخر طبیعی آب گرم تشکیل شده است: استخر خصوصی خودتان! آن ها به گونه ای در زمین مخفی شده اند که با کشف آن ها، انگار شما یک راه چاره تازه برای کل زندگی پیدا نموده اید. مطمئن باشید که حمام های آب گرم ایسلند شما را مبهوت خواهند کرد.

7- مسیرهای طبیعت گردی

در ایسلند، مسیرهای اصلی زیادی وجود دارند که می توانید در آن ها طبیعت گردی کنید؛ برای مثال منطقه Landmannalaugar در ایلسند جنوبی، یکی از محبوب ترین آن هاست. شما با چند ساعت پیاده روی در طبیعت ایسلند می توانید منظره ها چشم نوازی از این کشور را مشاهده کنید که هرگز فراموش نخواهید کرد. با اینکه شاید عجیب به نظر برسد، اما یک طبیعت گردی دو ساعته می تواند شما را از میدان آتشفشانی سیاه رنگ Laugahraun به کوه های رنگی Brennisteinsalda برساند.

8- حیات وحش

روش های زیادی برای دیدن حیات وحش در ایسلند وجود دارد که یکی از محبوب ترین آن ها، ثبت نام در یک تور دیدنی نهنگ است. یکی از منطقه ها محبوبی که این پستاندار آبی مشاهده می گردد در اطراف روستای Husavík در شمال و ریکیاویک است. این تور شامل دیدن نهنگ آبی، نهنگ بزرگ باله ای کوچک، دلفین، نهنگ گوژپشت و … است.

9- زمین های آتشفشانی

برای این مورد می توان Eldhraun را نام برد که بزرگترین جریان گدازه ای در دنیا است. این منطقه که در قرن 18 به وسیله فوران Laki رخ داد، زمینی به وسعت 565 کیلومتر مربع است که هم از لحاظ تاریخی و هم از لحاظ زمین شناسی از ارزش بالایی برخوردار می باشد و بعلاوه مکانی برای کشف تنوع گیاهی و جانوری ایسلند است. چون سنگ های گدازه ای در زیر زمین ناپایدار هستند، پیشنهاد نمی گردد که روی آن ها راه بروید زیرا امکان دارد که به یکباره شکافی زیر پایتان ایجاد گردد.

10- آبشارها و آبفشان ها

ایسلند پر از آبشارهای بی نظیر و زیبا است. برای مثال Svartifoss یک آبشار 12 متری است که آن را سنگ های ستونی بازالتی به رنگ مشکی قاب نموده اند. این آبشار که در پارک ملی Vatnajökull واقع شده، تنها یکی از صدها آبشاری است که در ایسلند می توان مشاهده کرد.

یکی پدیده دیگر در طبیعت ایسلند، آبفشان است که در بخش های مختلفی از کشور دیده می گردد. منطقه چشمه های آب گرم و آبفشان های ایسلند بسیار دیدنی است و یکی از بلندترین آن ها به طول 30 متر با نام Strokkur شناخته می گردد.

منبع: theculturetrip.com

فیلم طبیعت ایسلند را در این ویدیو دیدن کنید

در این ویدیو می خواهیم شما شمالی ترین کشور اروپا و جزیره ای در اقیانوس اطلس ببریم. کشوری که تا قرن بیستم یکی از فقیرترین کشورهای دنیا بود، ولی بعد از جنگ دنیای دوم توانست خود را تبدیل به یکی برترین، مرفه ترین و شادترین کشورهای دنیا تبدیل کند. ایسلند کشور بزرگی نیست، و فقط کمی از کره جنوبی بزرگتر است. خیلی ها ایسلند سرزمین آب و آتش می دانند، چرا که از نظر آتش فشانی بسیار فعال است و آبفشان های زیادی در آن پیدا می گردد. کشیش های ایرلندی که در قرن های هفتم و هشتم میلادی به ایسلند آمدند، اولین افرادی محسوب می شدند که به این کشور آمدند. شاید شما هم ایسلند را به نام وایکینگ ها بشناسید، چراکه داستان های زیادی در خصوص آن ها و جنگ هایی که انجام می دادند شنیده ایم. بیشتر جهانگرد ها به خاطر جاذبه های طبیعی ایسلند به این کشور سفر می نمایند، چراکه منظره های که در این کشور کوچک و کم جمعیت می توانید دیدن کنید را در هیچ کشور دیگری پیدا نمی کنید. البته ایسلند چندان مقصد در دسترسی برای ایرانی ها نیست، پس حداقل این فیلم طبیعت ایسلند را دیدن کنید، تا به زیبایی های آن پی ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2017

به "طبیعت ایسلند به این 10 علت رویای عاشقان طبیعت را برآورده می نماید!طبیعت ایسلند شما را شگفت زده می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبیعت ایسلند به این 10 علت رویای عاشقان طبیعت را برآورده می نماید!طبیعت ایسلند شما را شگفت زده می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید