سیاست های تشویقی برای توسعه گردشگری شیراز تصویب شد

به گزارش مجله هدیه، خبرنگاران/فارس شورای اسلامی شهر شیراز، سیاست های تشویقی مد نظر شهرداری با هدف توسعه زیرساخت های گردشگری در این کلانشهر را تصویب و براساس آن بخشی از ساخت و سازهای حوزه گردشگری را از پرداخت عوارض معاف کرد.

سیاست های تشویقی برای توسعه گردشگری شیراز تصویب شد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی تابستان 99 همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی را از نزدیک شاهد باشد.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه علنی شنبه 5 بهمن، لایحه پیشنهادی شهرداری این شهر در مورد سیاست های تشویقی و توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری در محدوده خدماتی و حریم شهر شیراز را که قبلا به تصویب کمیسیون برنامه و بودجه و امور حقوقی و املاک رسیده بود، تصویب کرد.

براساس این مصوبه بخشی از ساخت و سازها در حوزه توسعه زیرساخت های گردشگری در محدوده حریم شیراز و به استثناء بافت تاریخی و فرهنگی، حوزه استحفاظی باغات و پلاک های ثبت ملی، پروانه ساختمانی یا مجوز بهره برداری را با تخفیف ویژه دریافت خواهند کرد.

براین اساس این مصوبه عوارض تراکم ساختمانی برای هر متر مربع زیربنای ناخالص تأسیسات گردشگری، تا سقف 220 درصد مساحت عرصه، مشمول عوارض تراکم ساختمانی نمی گردد؛ تراکم بیش از 220 درصد مساحت عرصه جهت هر متر زیربنای ناخالص معادل 12 درصد BP، عوارض غیرمسکونی تأسیسات گردشگری به استثنای هتل و مراکز اقامتی جهت هر متر مربع زیربنای ناخالص علاوه بر مواد 2 و 3، طبق کاربری صنعتی (عوارض سایر کاربری های غیرمسکونی) محاسبه و اخذ می گردد.

عوارض سایر فعالیت های جانبی که در داخل هتل و مراکز اقامتی احداث می گردد به میزان متراژ جدول ذیل فارغ از اینکه درب از داخل یا خارج باز گردد مشمول عوارض غیرمسکونی و صنعتی نبوده و مازاد بر آن برابر مصوبات مربوطه محاسبه و اخذ می گردد.

همچنین در این جلسه لایحه دیگر شهرداری شیراز مبنی بر اصلاح مصوبه پیشین با عنوان تعرفه وصول عوارض صدور پروانه، عوارض تراکم، عوارض تجاری، عوارض غیرمسکونی، ارسالی از کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا، آنالیز و ضمن اصلاح عنوان مصوبه، ضرایب جدول های ماده 3 و 4 این مصوبه و یکی از تبصره های آن، اصلاح شد و یک ماده جدید نیز به آن اضافه شد.

در ماده جدید این مصوبه آمده که در صورت هرگونه تغییر کاربری از کاربری با ضریب پایین تر به کاربری با ضریب بالاتر، در صورت پرداخت عوارض کاربری اولیه، مابه التفاوت عوارض مربوطه به قیمت روز محاسبه و اخذ می گردد.

در این جلسه همچنین لایحه پیشنهادی دیگری از شهرداری شیراز، در مورد عوارض صدور پروانه ساختمانی باغات موضوع دستورالعمل اجرایی ماده 14 قانون زمین شهری، ارسالی از کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا، مطرح شد که بر اساس آن فرمول محاسبه و اخذ عوارض صدور پروانه و مجوز ساختمانی باغات تفکیک شده در صورتی که شرایط اعمال دستورالعمل اجرایی ماده 14 قانون زمین شهری را داشته باشند، به تصویب رسید.

براساس این مصوبه، باغات با سند ششدانگ که قبل از تصویب این مصوبه بر اساس پروانه ساختمانی شهرداری، در آنها احداث بنا شده و دارای پروانه ساختمانی یا خاتمه کار از شهرداری هستند و یا با تأیید شهرداری تفکیک شده اند و حقوق شهرداری پرداخت شده باشد؛ در صورت عدم تقاضای تفکیک مجدد، مشمول این مصوبه نمی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 699

به "سیاست های تشویقی برای توسعه گردشگری شیراز تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست های تشویقی برای توسعه گردشگری شیراز تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید