زیباترین پارک های ملی آفریقای جنوبی (تور آفریقای جنوبی ارزان)

به گزارش مجله هدیه، آفریقای جنوبی از لحاظ زیست بوم و منظره ها طبیعی کشوری متنوع به شمار می رود که مقصدی عالی برای علاقه مندان به طبیعت است. انواع موجودات بزرگ و کوچک در این کشور بزرگ زندگی می نمایند و تنوع گیاهان آن نیز زیستگاه خوبی برای این حیوانات فراهم نموده است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی زیباترین پارک های ملی آفریقای جنوبی بپردازیم.

زیباترین پارک های ملی آفریقای جنوبی (تور آفریقای جنوبی ارزان)

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

10. پارک ملی وست کوست

West Coast National Park

پارک ملی وست کوست (West Coast National Park) به علت طبیعت رنگارنگ و بسیار زیبای خود به عنوان سرزمین رنگین کمان نیز شناخته می شود. درون این پارک ملی طیف گسترده ای از گل های سرزنده و رنگارنگ به چشم می خورند که زیبایی بسیار زیبایی به این منطقه بخشیده اند. این پارک همانطور که از نامش پیدا است در ساحل غربی آفریقای جنوبی واقع شده است و شامل مراتع پوشیده از گل و گیاه، چندین جزیره و تالاب لانگبان (Langebaan Lagoon) است. این تالاب نیز مکان بسیار خوبی برای انجام ورزش های آبی همانند کایاک سواری یا شنا است.

9. پارک ملی گلدن گیت هایلندز

Golden Gate Highlands National Park

در نزدیکی کوهستان کشور لسوتو (Lesotho) می توان پارک ملی گلدن گیت هایلندز (Golden Gate Highlands National Park) را مشاهده کرد که به علت صخره های ماسه سنگی خودش بسیار تماشایی و خیره نماینده به نظر می رسد. این اشکال صخره ای باستانی نه تنها زیبا هستند بلکه در درون خود غارهایی را جای داده اند که داخل آن ها می توان نقاشی های سنگی را مشاهده کرد. اکتشاف استخوان دایناسورها نیز باعث جلب توجه گردشگران بیشتری به این پارک ملی شده است.

8. پارک ملی کارو

Karoo National Park

گیاهان و حیوانات با وجود آب وهوای خشن و خشک، همچنان پارک ملی کارو (Karoo National Park) را به عنوان زیستگاه خود انتخاب می نمایند و این روند از هزاران سال گذشته نیز ادامه داشته است. زیبایی و انزوای این پارک ملی سبب شده تا هر بیننده ای از حضور در آنجا لذت ببرد و اوقات خوشی را سپری کند. کوهستان های نوولد (Nuweveld Mountains) نیز باعث تغییر در دشت های صاف و هموار این پارک ملی شده اند و حس دلنشینی به این مکان داده اند.

7. پارک ملی ناماکوئا

Namaqua National Park

پارک ملی ناماکوئا (Namaqua National Park) تنوع گیاهی و جانوری شگفت انگیزی دارد که بازدید از آنجا را به خصوص به هنگام شکوفه زدن گل های وحشی، بسیار دیدنی و تماشایی می نماید. طیف گسترده ای از گل های رنگانگ در کف دشت و در زیر نور خورشید می درخشند و سوژه های بسیار خوبی را برای عکاسی شکل می دهند. این پارک ملی بیش از 3500 گونه گیاهی مختلف را در خود جای داده و بیش از هزار گونه از این گیاهان نیز تنها در اینجا به چشم می خورند. با این حال، به علت محیط بیابان مانند و آب وهوای خشک و گرم پارک ملی ناماکوئا، بیشتر اوقات این مکان کاملا خشک است.

6. پارک ملی ماپونگوبوه

Mapungubwe National Park

پارک ملی ماپونگوبوه (Mapungubwe National Park) برای محافظت از مرکز سابق پادشاهی ماپونگوبوه شکل گرفته و این تپه باستانی امروزه از لحاظ تاریخی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. قدمت سکونت انسان ها در این منطقه به عصر آهن باز می شود و چندین سایت باستان شناسی موجود در منطقه این موضوع را تایید می نمایند. بعضی از اشیاء کشف شده در این منطقه تایید می نمایند که این جامعه حتی تا کشورهای دوردستی همانند چین نیز تجارت داشته است. جدا از آثار تاریخی، طبیعت بسیار تماشایی و حیات وحش دیدنی آن نیز علت خوبی برای بازدید از پارک ملی ماپونگوبوه به شمار می رود.

5. پارک ملی ماراکله

Marakele National Park

پارک ملی ماراکله (Marakele National Park) در شمال کشور آفریقای جنوبی و در بین دو زیست بوم کاملا متفاوت قرار گرفته است. به علت تفاوت منطقه ها خشک و مرطوب پیرامون منطقه، این پارک ملی انواع گیاهان و جانوران را در خود جای داده است. این تنوع زیست محیطی نیز سبب شده تا گشت و گذار در اینجا بسیار لذت بخش باشد و تماشای کوهستان های واتربرگ (Waterberg Mountains) نیز که مشرف به دشت ها هستند، حس خوشایندی دارد. از جمله حیوانات ساکن در این پارک ملی نیز می توان به کرگدن ها، فیل ها، لاشخورها و شیرها اشاره نمود.

4. پارک ملی گاردن روت

Garden Route National Park

پارک ملی گاردن روت (Garden Route National Park) در جنوب آفریقای جنوبی قرار گرفته و محیط ساحلی آن برای گشت و گذار بسیار عالی است. این پارک ملی متشکل از سه منطقه حفاظت شده فرق دارد که منظره ها بسیار زیبایی را در خود جای داده اند. به عنوان مثال، منطقه سیتسیکاما (Tsitsikamma) برای صخره های ساحلی و نمای زیبای خودش از اقیانوس شناخته می شود و گشت و گذار در میان تل ماسه ها و جنگل های نزدیک آن می تواند اوقات بسیار خوبی را برای شما رقم بزند. دریاچه های کنیسنا (Knysna Lakes) نیز مکانی تماشایی برای شنا کردن و انجام دیگر ورزش های آبی به شمار می رود.

3. پارک ملی کوه تیبل

Table Mountain National Park

پارک ملی کوه تیبل (Table Mountain National Park) یکی از نمادین ترین جاهای دیدنی کل آفریقای جنوبی یعنی کوه تیبل را در خود جای داده است. این کوه در پس زمینه شهر کیپ تاون (Cape Town) واقع شده است و بسیار خیره نماینده و تماشایی به نظر می رسد. مسیرهای پر پیچ و خمی برای رسیدن به بالای این کوه وجود دارد و از بالای سطح صاف این کوه نیز می توان شاهد منظره های خیره نماینده از شهر کیپ تاون، اقیانوس و دیگر منطقه ها اطراف بود.

2. پارک ملی ادو الفنت

Addo Elephant National Park

پارک ملی ادو الفنت (Addo Elephant National Park) بیش از ششصد فیل را درون خود جای داده و مکان بسیار عالی ای برای بازدید از این حیوانات غول پیکر در زیستگاه طبیعی شان به شمار می رود. این پارک ملی هفت بیوم متفاوت را در خود دارد و منطقه ها ساحلی و بعلاوه جزایر آن نیز تنوع گیاهان و جانوران درون این پارک را دو چندان نموده اند. پارک ملی ادو الفنت به عنوان تنها مکان دنیا شناخته می شود که شما می توانید هفت حیوان بزرگ دنیا یعنی فیل ها، شیرها، کرگدن ها، بوفالوها، پلنگ ها و بعلاوه نهنگ ها و کوسه های سفید را در یک منطقه مشاهده کنید.

1. پارک ملی کروگر

Kruger National Park

پارک ملی کروگر (Kruger National Park) مشهورترین پارک ملی آفریقای جنوبی به شمار می رود که سالیانه گردشگران خارجی بسیار زیادی را به خود جلب می نماید. این پارک ملی منطقه بسیار گسترده ای را در بر می گیرد که برترین مکان در آفریقا برای مشاهده حیوانات بزرگ به شمار می رود و جدای از پنج حیوان بزرگ، بیش از 159 حیوان دیگر همانند زرافه ها و گوزن ها در دشت های آن به چشم می خورند. بدون شک، گشت و گذار در پارک ملی کروگر و بازدید از انواع حیوانات می تواند تجربه فراموش نشدنی ای را برای علاقه مندان به حیوانات رقم بزند.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2200

به "زیباترین پارک های ملی آفریقای جنوبی (تور آفریقای جنوبی ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین پارک های ملی آفریقای جنوبی (تور آفریقای جنوبی ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید