رییس فدراسیون هندبال: سرمربی تیم ملی ایرانی خواهد بود

به گزارش مجله هدیه، رئیس فدراسیون هندبال می گوید که باید در اسرع وقت اعضای کمیته فنی تیم های ملی معین گردد تا سرمربی در همه رده ها معین شوند.

رییس فدراسیون هندبال: سرمربی تیم ملی ایرانی خواهد بود

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در گفت و گو با خبرنگاران در مورد تعیین تکلیف وضعیت تیم ملی هندبال ایران اظهار کرد: ما درصدد هستیم تا هر چه سریع تر اسامی کادر فنی را تهیه کنیم. باید در اولین فرصت کمیته فنی تیم های ملی در همه رده ها تشکیل گردد تا بعد از آن در یک یا دو جلسه سرمربی تیم های ملی برای رده های مختلف تعیین گردد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مربی تیم ملی بزرگسالان ایرانی خواهد بود یا خارجی گفت: در حال حاضر با توجه به مسائل و مسائل اقتصادی که فدراسیون و همچنین ورزش کل کشور با آن دست به گریبان است سرمربی ایرانی خواهد بود. البته باز هم تاکید می کنم که کمیته فنی باید در این خصوص تصمیم بگیرد.

پاکدل در پاسخ به این موضوع که هندبال ایران بارها از دیر شروع شدن تمرینات تیم های ملی ضربه خورده است، با توجه به این شرایط این اقدامات کی عملی خواهد شد اضافه کرد: این اقدامات کاری نیست که با عجله و بدون آنالیز انجام گردد. نباید بدون کارشناسی کا ر را جلو برد، چون در این صورت مطمئن باشید که انتخاب درست انجام نخواهد شد و در بحث انتخاب تیم ملی هم با چالش روبرو می شویم.

رئیس فدراسیون هندبال گفت: اولویت کاری و برنامه من این است که در اسرع وقت تکلیف کمیته فنی را تعیین کنیم تا هر چه زودتر سرمربی تیم ها تعیین گردد. اولویت اصلی و اول ما همین مسئله است.

پاکدل در مورد برنامه فدراسیون هندبال برای مسابقات انتخابی المپیک گفت: برای المپیک باید آنالیز کنیم تا ببینیم چقدر شانس کسب سهمیه داریم. هندبال ایران مقداری از سطح اول هندبال آسیا و از تیم هایی همانند قطر و بحرین فاصله گرفته است. همچنین تیم کویت هم از تعلیق خارج شده و به تیم ها اضافه شده است و با توجه به این موضوع باید ببینیم چقدر شانس کسب سهمیه داریم.

وی اضافه کرد: من معتقدم با وضعیت فعلی شانسی نداریم. قطر یک تیم چند ملیتی است، بحرین در بازی های آسیایی نشان داد که به قطر نزدیک شده است. کره، ژاپن و کویت هم از تیم های خوب هستند. آسیا یک سهمیه بیشتر ندارد و سهمیه دوم آسیا هم باید با کشورهای اروپایی مقابله کند. در این صورت کشورهای آسیایی شانس زیادی ندارند.

رئیس فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال که آیا دختران جوان و نوجوان به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهند شد یا خیر گفت: باید شرایط را در کمیته فنی آنالیز کنیم. همچنین باید مسائل اقتصادی و موافقت شورای برون مرزی را آنالیز کنیم و کنار هم بگذاریم تا ببینیم اعزام این دو تیم به صلاح هست یا خیر. ان شاءالله تصمیم گیری لازم انجام خواهد شد. هنوز تصمیمی برای اعزام یا عدم اعزام نگرفته ایم.

وی در ادامه در پاسخ به این موضوع که آیا برای اعزام این دو تیم به آسیا درخواستی داده شده است یا خیر گفت: نه هنوز قطعی نکرده ایم. درخواستی قبلاً داده شده ولی هنوز آن درخواست قطعی نشده است. همچنین هنوز قرعه کشی مسابقات انجام نشده است.

وی در مورد برنامه های تیم ملی پسران جوان و نوجوان نیز گفت: مسابقات قهرمانی آسیا پسران سال آینده است. بعد از اینکه کمیته فنی در هر رده تعیین گردد از همین اوایل سال اردوها را به صورت مستمر شروع کنیم تا ان شاءالله نتیجه خوبی برای هر دو تیم جوان و نوجوان حاصل گردد چون در هر دو رده، مسابقات حکم انتخابی دنیا را دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 167

به "رییس فدراسیون هندبال: سرمربی تیم ملی ایرانی خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس فدراسیون هندبال: سرمربی تیم ملی ایرانی خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید