رودخانه خونی خراسان رضوی کجاست؟

به گزارش مجله هدیه، روزانه بیش از 600 تانکر حاوی فاضلاب و خون آبه های بیمارستانی مجاز به تخلیه فاضلاب های خود در کشف رود هستند.

رودخانه خونی خراسان رضوی کجاست؟

خبرنگاران مشهد - حمید اسدی گفت: بیش از 600 تانکر در روز برای تخلیه و تصفیه فاضلاب های خود به کشف رود می آیند.

مدیر اسبق دفتر حفاظت مهندسی رودخانه و سواحل گفت: تانکر هایی که اصولا حامل فاضلاب خون آبه های بیمارستانی و پساب های کارخانه ها و کارگاه های صنعتی هستند؛ حتی اگر به این آب دقت کنید متوجه رنگ قرمز آن نیز خواهید شد.

این فاضلاب ها بسیار خطرناک هستند که پس از تخلیه وارد باغات کشاورزی می شوند و کشاورزان نیز از این آب برای آبیاری محصولات خود استفاده می نمایند.

اسدی معتقد است، آب این فاضلاب ها را با موتور تلمبه های بسیار قوی، تا حتی 5 کیلومتر دورتر انتقال می دهند تا از آن استفاده نمایند.

او می گوید: برای جلوگیری از این اتفاق باید تصفیه خانه های بزرگی ایجاد گردد که این فاضلاب ها را به آب شرب تبدیل نموده تا اندازه خطرپذیری آن کاسته گردد.

به گفته مدیر اسبق دفتر حفاظت مهندسی رودخانه و سواحل، حتی آب فاضلاب تصفیه شده در تصفیه خانه های کنونی نیز به علت غیر استاندارد بودن تصفیه خانه ها به اندازه کافی سالم تصفیه نمی شوند و بیشتر کشاورزانی که از این آب برای محصولات کشاورزی خود استفاده مینمایند، به بیماری های پوستی و اگزما دچار شده اند.

/ص.ب.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2073

به "رودخانه خونی خراسان رضوی کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رودخانه خونی خراسان رضوی کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید