راهکار ورزشی کنترل بچه ها برای جلوگیری از ابتلا به کرونا

به گزارش مجله هدیه، والدین برای آنکه بتوانند فرزندان خود را در خانه کنترل کنند باید با آن ها به ورزش بپردازند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند.

راهکار ورزشی کنترل بچه ها برای جلوگیری از ابتلا به کرونا

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، با توجه به گستردگی وحشتناک شیوع ویروس کرونا ماندن در خانه ایمن ترین راه برای در امان ماندن از این ویروس است ولی یکی از مسائلی که باید به درستی مدیریت گردد تا مسئله ای ایجاد نگردد کنترل بچه ها در خانه است تا آنها دچار ترس ،استرس و اضطراب نشوند و بتوانند به ورزش بپردازند و در کنار سایر اعضای خانواده تحرک لازم مناسب با سن خود را داشته باشند.

بسیاری از بچه ها ناخواسته دچار وسواس فکری می شوند چون نمی توانند از منزل خارج و به بازی بپردازند بدون تردید تحرک و بازی بچه ها نوعی ورزش است ولی با توجه به ناامن بودن محیط بیرون و احتمال ابتلا به ویروس کرونا باید در خانه به ورزش بپردازند محیطی که بدون شک امن است و والدین می توانند با ایجاد ورزش های مفید و مناسب آنها را در منزل کنترل و مهار نمایند.

پدران و مادران باید در منزل رو به بازی های خانگی با همراهی فرزندان بیاورند انجام فعالیت های بدنی متنوع و گوناگون باعث انبساط خاطر بچه ها می گردد و محیط منزل را پر نشاط می نماید شکی نیست که انجام ورزش می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و قوای جسمانی گردد که این موضوع منجر به ارتقا قابلیت های حرکتی و ذهنی می گردد و به بهبود شرایط فیزیولوژیکی بدن یاری می نماید که این مسئله خطر ابتلا به انواع بیماری های عفونی مانند کرونا را در بچه ها کاهش می دهد.

مهمترین علاقه کودک انجام بازی است و باید آن را به بهترین شکل انجام داد اگر ممانعت بی مورد از انجام بازی بچه ها در منزل انجام گردد آسیب های مختلفی به آن ها وارد می گردد در جریان بازی نیروهای جسمی و روحی فرزندان یعنی تخیل، دقت، نظم و ترتیب، مهارت، حافظه، چالاکی و... رشد می یابند و علاوه بر اینها بچه ها انگیزه و محرکی برای کسب تجارب اجتماعی خود پیدا می نمایند در حقیقت بازی وسیله طبیعی بیان خواسته های کودک است که با انجام آن احساسات و مسائل خود را ارائه می نماید و در حقیقت توانایی ها و قابلیت های خود را به منصه ظهور می رساند. فراموش نکنیم که بازی که باعث تحرک و ورزش کودک می گردد به ارتباط مثبت و مؤثر او که در واقع مشارکت اجتماعی است یاری می نماید و باعث ساختن آینده او می گردد.

انتهای پیغام/4048/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 980

به "راهکار ورزشی کنترل بچه ها برای جلوگیری از ابتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکار ورزشی کنترل بچه ها برای جلوگیری از ابتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید