داوری 65 هنر از صنایع دستی ایران برای دریافت مهر اصالت یونسکو

به گزارش مجله هدیه، 65 رشته از هنرهای صنایع دستی ایران در 14 مرداد 1397، با حضور داوران بین المللی در هتل لاله تهران، داوری شده و مهر اصالت یونسکو می گیرند.

داوری 65 هنر از صنایع دستی ایران برای دریافت مهر اصالت یونسکو

مراسم داوری مهر اصالت یونسکو از فردا تا روز 16 مرداد، با حضور 5 داور بین المللی که دو ایرانی و سه نفر از چین، عمان و کویت هستند در هتل لاله تهران برگزار می گردد. این داوران عضو شورای جهانی بوده و داوری آن ها به تایید شورای جهانی یونسکو رسیده است.

مرضیه ترکمانیان، رئیس گروه توسعه صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در این باره گفت:

این برنامه هفتمین برنامه بین المللی است که ایران در آن مشارکت دارد و چهارمین برنامه است که ایران میزبان شده است. شورای جهانی یونسکو مسابقه ای را در ایران اجرا می نماید و ما هم عضو کشورهای غرب آسیا هستیم که متشکل از 18 کشور است و همه آن ها نیز آثارشان سال جاری در ایران داوری می گردد.

65 اثر از ایران در این همایش شرکت نموده و از 18 کشور عضو نیز 16 اثر داوری خواهند شد. علت تعدد آثار ایران، هم به علت تعداد زیاد رشته های هنری ایرانی و هم به علت میزبانی کشور ما است.

ترکمانیان اضافه نمود:

آثار ایرانی ورود پیدا نموده به این مرحله از چهارمین برنامه ملی به وسیله هفت داور تخصصی انتخاب شده اند و سال جاری در بخش منسوجات، طراحی لباس با پارچه های ستی را هم اضافه نموده ایم.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2020

به "داوری 65 هنر از صنایع دستی ایران برای دریافت مهر اصالت یونسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داوری 65 هنر از صنایع دستی ایران برای دریافت مهر اصالت یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید