دادگاه مدنی تایلند با صدور حکمی سرکوب معترضان توسط دولت را ممنوع نمود

به گزارش مجله هدیه، خبرنگاران: دادگاه مدنی تایلند امروز با صدور حکمی علیه دولت این کشور تاکید نمود که اعلام وضعیت فوق العاده در بانکوک و مناطق اطراف این شهر نباید به عنوان دلیلی برای سرکوب معترضان استفاده گردد.

دادگاه مدنی تایلند با صدور حکمی سرکوب معترضان توسط دولت را ممنوع نمود

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شینهوا، دادگاه مدنی تایلند امروز (چهارشنبه) با صدور حکمی علیه دولت این کشور تاکید نمود که اعلام وضعیت فوق العاده در بانکوک و مناطق اطراف این شهر نباید به عنوان دلیلی برای سرکوب معترضان استفاده گردد.

بر اساس اعلام رسانه های این کشور، دادگاه مدنی تایلند همچنین استفاده از خشونت علیه معترضان را ممنوع و توضیح داد که تظاهرات معترضان تا کنون به صورت مسالمت آمیزی برگزار شده است.

این در حالی است که درگیری های خونین روز گذشته میان نیروهای امنیتی و معترضان که شدیدترین درگیری از زمان شروع اعتراضات تایلند از نوامبر گذشته محسوب می گردد، منجر به کشته شدن 5 نفر شد.

یک منبع مطلع بیمارستانی در بانکوک تایید کرد که در درگیری های روز گذشته یک مامور پلیس و 4 نفر از معترضان کشته و بیش از 65 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

درگیری های روز گذشته زمانی شروع شد که ماموران پلیس سعی کردند مخالفان و معترضان را از اطراف ساختمان های دولتی به عقب برانند. رهبر مخالفان دولت تایلند نیز عصر روز گذشته از کوشش معترضان برای برپایی راهپیمایی در روز چهارشنبه خبر داده است.

دولت تایلند از 22 ژانویه (2 بهمن) به مدت 60 روز وضعیت فوق العاده در شهر بانکوک اعلام نموده است ولی معترضان همچنان به اعتراضات خیابانی ادامه می دهند.

اعتراضات تایلند از نوامبر گذشته زمانی شروع شد که دولت این کشور تصمیم گرفت با اجرای عفو عمومی زمینه بازگشت تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق این کشور و برادر نخست وزیر را به تایلند آماده کند. وی به اتهام فساد اقتصادی به زندان محکوم شده ولی بدون گذراندن دوران محکومیت خود اکنون در خارج از کشور زندگی می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 435

به "دادگاه مدنی تایلند با صدور حکمی سرکوب معترضان توسط دولت را ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه مدنی تایلند با صدور حکمی سرکوب معترضان توسط دولت را ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید