خوابی راحت با عصاره های گیاهی

به گزارش مجله هدیه، عصاره ی گل بابونه، یکی از برترین تسکین دهنده هاست که مصرف آن، به ایجاد آرامش و برخورداری از خواب آرام و راحت یاری می نماید. ارزش این گیاه- که خاصیت داروئی و درمانی دارد - موجب آرامش روح و روان خسته و فرسوده می گردد و پناهگاه امنی برای موقعیت های اضطراب آمیز است. بوئیدن این رایحه، یاری می نماید تا به مسائل و مشکلاتی که فکر ما را به خود مشغول نموده، بهتر نگاه کنیم و راه حلی برای آن ها بیابیم.

خوابی راحت با عصاره های گیاهی

خوابی راحت با عصاره های گیاهی

یکی از شیوه های شگفت انگیزی که از آن راه می توان روح و روان را تغذیه کرد و فکر و فکر را برای خوابی عمیق و راحت آماده ساخت، استفاده از رایحه های خوش است. بوئیدن این رایحه ها، موجب آرامش و از میان بردن تنش ها و اضطراب ها می شود و جسم هم، با جبران انرژی های از دست رفته، خود را به حالت تعادل می رساند.

عصاره های گیاهی فراوانی وجود دارد که برای آرامش و رفتن به خوابی عمیق، مفید و مؤثرند. در زیر، چند گونه از این عصاره ها معرفی می شود که معمولاً در دسترس هم می باشند. توجه داشته باشید تنها عصاره هائی اثرگذاری لازم را دارند که کاملاً خالص اند و ناخالصی نداشته باشند.

بابونه:

عصاره ی گل بابونه، یکی از برترین تسکین دهنده هاست که مصرف آن، به ایجاد آرامش و برخورداری از خواب آرام و راحت یاری می نماید. ارزش این گیاه- که خاصیت داروئی و درمانی دارد - موجب آرامش روح و روان خسته و فرسوده می شود و پناهگاه امنی برای موقعیت های اضطراب آمیز است. بوئیدن این رایحه، یاری می نماید تا به مسائل و مشکلاتی که فکر ما را به خود مشغول نموده، بهتر نگاه کنیم و راه حلی برای آن ها بیابیم.

کندر:

عصاره ی گیاه کندر، آرامبخش و محافظ روح و روان است. این رایحه، ایجاد حس رها شدن می نماید؛ رها شدن از نگرانی ها و اضطراب هائی که فکر را درگیر خود نموده است. با آرامش یافتن فکر و روان، توانائی و قدرت مقابله با سختی های زندگی افزایش می یابد. این رایحه، موجب می شود ما عمیق تر نفش بکشیم و در اثر تنفس های عمیق، حس بهتری پیدا کنیم و خود را از دلشوره هائی که سبب بی خوابی می شود، برهانیم.

رنگ بنفش ملایمی که از این عصاره آزاد می شود، با تأثیر بر روی ضمیر ناخودآگاه، روح و روان ما را بیدارتر و هوشیارتر می سازد.

یاسمن:

عصاره ی معطر و زیبای یاسمن، خارق العاده و بی نظیر است. این عصاره، همزمان احساس لطافت و ظرافت زنانه و دلیری و نیرومندی مردانه را ایجاد می نماید و موجب حس برابری و تعادل می شود. بعلاوه، ما را از حس جنگیدن با خود رها می سازد و امکان خوابی آرام و راحت را فراهم می نماید. با بوئیدن این رایحه ی شگفت انگیز، احساس گرمی و اعتماد به نفس می کنیم و در نتیجه، تصمیمات و انتخاب های مثبت و بهتر و طبعاً خواب با کیفیت و خوبی خواهیم داشت.

رایحه ی یاسمن، دو رنگ قرمز و سفید را به ما منتقل می نماید. قرمز، رنگ زندگی است و سفید، رنگ پاکی! از این رو، موجب تعادل، هماهنگی و توجه به هر دو جنبه ی مادی و معنوی زندگی می شود.

مرزنگوش:

یکی از عصاره های گیاهی بسیار آرامش بخش و معطراست که در تسکین گرفتگی ها و انقباض های عضلانی، بسیار مؤثر است و با درمان این انقباض ها، از بی خوابی های شبانه جلوگیری می نماید. مرزنگوش، بعلاوه ما را از چنگال احساسات ناخوشایند می رهاند و گرمی و آرامش خاصی می بخشد تا بتوانیم ارتباط خوبی با زندگی خود برقرار کنیم. این رایحه، به ما یاری می نماید تا خود را از چنبره ی حس های آزارنده(خشم، تنفر و ...) رها سازیم و با احیای توانمندی های خلاق، جهت زندگی را با آرامش و راحتی طی کنیم.

این تأثیرات حسی و روحی مرزنگوش، به خاطر اثرات طبیعی این رایحه بر روی جسم است. این رایحه، بعلاوه محرک جریان خون است و سبب گشادگی و باز شدن عروق و مویرگ ها می شود. به همین علت، ایجاد گرمی و جنب و جوش می نماید. دو رنگ آبی و نارنجی، در فضای ارتعاشی رایحه ی مرزنگوش دیده شده است. رنگ آبی، آدم را ترغیب می نماید تا به نیازهای درونی و خواسته های احساسی خود توجه کند و رنگ نارنجی، مارا به حسی از شادی و خلاقیت می رساند که ناشی از رسیدن به همان نیازها و خواسته هایمان می باشد.

گل سرخ:

رایحه ی گل سرخ، تعادل و آرامش در فرد ایجاد می نماید و خواب آرام و راحتی به همراه می آورد. بوی بسیار خوش این گل، لحظه ای هم که شده، آدم را از دنیای خاکی، نگرانی ها و سختی های آن دور می سازد و به تعادل روحی و روانی می رساند.

این رایحه، روی قلب اثر می گذارد و آدمی را شایسته ی داد و ستد عشق و محبت می نماید؛ بدون آن که چشمداشتی یا شرط و شروطی داشته باشد. رنگ این رایحه، صورتی است و ما را به آرامی به سمت خودآگاهی از عشق ورزیدن به دیگران سوق می دهد. زمانی که ارزش عشق و محبت را با تمامی وجود در می یابیم و نسبت به آن آگاهی پیدا می کنیم، می توانیم دیگران را هم از این نیروی سرشار، بهره مند سازیم.

منبع:نشریه آشپزباشی، شماره 40.

منبع: راسخون
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1859

به "خوابی راحت با عصاره های گیاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوابی راحت با عصاره های گیاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید