خستگی عضلانی از مهم ترین عوامل اختلال و کاهش عملکرد ورزشی

به گزارش مجله هدیه، یک دکترای آسیب شناسی و حرکات اصلاحی گفت: خستگی عضلانی از مهم ترین عوامل اختلال و کاهش عملکرد ورزشی محسوب می گردد.

خستگی عضلانی از مهم ترین عوامل اختلال و کاهش عملکرد ورزشی

دکتر علی باقر نظریان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: مفصل زانو به علت قرارگیری در بین دو اهرم بلند در معرض وارد شدن نیروهای مختلف است.

وی ادامه داد: جهت گیری و ساختار مناسب لیگامان ها، کپسول مفصلی و مینیسک به طور چشمگیری در ایجاد ثبات سهیم است اما با درنظر دریافت نیروهای زیادی که از مفصل می گذرند، این میزان ثبات کافی نیست.

نظریان افزود: عوامل مختلفی در برهم زدن ثبات آن و آسیب دیدگی نقش دارند و یکی از عوامل خستگی بوده که به صورت محیطی و مرکز در بروز آسیب نقش دارد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان اظهار داشت: خستگی محیطی شامل فرآیندهایی است که هنگام فعالیت ورزشی منجر به افت ظرفیت نیروی فراوریی عضله در سطح دیستال یا محل اتصال عیبی-عضلانی می گردد.

وی اظهار داشت: نوع دیگری از خستگی تحت عنوان خستگی عمومی یا مرکزی است که با کاهش توانایی عضلات در فراوری نیروی مطلوب مرتبط بوده و در نتیجه آن زنجیره رویدادها از سیستم عصبی- مرکزی تا فیبرهای عضلانی قطع می گردد.

نظریان گفت: خستگی عضلانی از مهم ترین عوامل اختلال و کاهش عملکرد ورزشی محسوب می گردد و می تواند در کاهش قدرت اداری، ظرفیت عملکردی عضلات، اختلال در فعال سازی همزمان عضلات موافق و مخالف، تغییر در الگوی حرکت و در نهایت کاهش عملکرد و کارایی سیستم عصبی-عضلانی نقش داشته باشد و در نتیجه افزایش احتمال آسیب دیدگی مفصل را افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 230

به "خستگی عضلانی از مهم ترین عوامل اختلال و کاهش عملکرد ورزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خستگی عضلانی از مهم ترین عوامل اختلال و کاهش عملکرد ورزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید