خبرنگاران کمیته امداد گلستان پنج هزار فرصت شغلی ایجاد کرد

به گزارش مجله هدیه، گرگان - خبرنگاران - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت که این نهاد سال جاری با پرداخت هزار 320 میلیارد ریال تسهیلات برای پنج هزار و 23 نفر از مددجویان واجد شرایط شغل پایدار ایجاد کرد.

خبرنگاران کمیته امداد گلستان پنج هزار فرصت شغلی ایجاد کرد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

عیسی بابایی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد گفت: اعتبار سال آینده ایجاد فرصت های شغلی برای مددجویان واجد شرایط در گلستان به 2 برابر سال جاری افزایش یافت.

وی ادامه داد: برای پایداری فرصت های شغلی ایجاد شده در حوزه های مختلف از جمله خدمات، کشاورزی، صنایع دستی و فرش بافی، طرح نظارتی سه تا پنج ساله انجام می گردد که آموزش و ارایه مشاوره شغلی و تسهیلات کم بهره تکمیلی از جمله بخش های آن است.

بابایی همچنین از کارفرمایان خواست که از بسته تشویقی در نظر گرفته شده کمیته امداد در حوزه ایجاد اشتغال مددجویان شامل پرداخت وام قرض الحسنه 500 میلیون ریالی به ازای هر فرد یا پرداخت حق بیمه فرد جذب شده به مدت 24 ماه استفاده نمایند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان در ادامه به ساخت مسکن محرومان اشاره نمود و گفت: این نهاد سال جاری در قالب طرح مسکن محرومان از محل اعتبارات بلاعوض دولت و تسهیلات قرض الحسنه ساخت هزار و 400 خانه برای مددجویان شروع شد.

وی اضافه کرد: اردیبهشت سال آینده 500 خانه مددجویان گلستان به بهره برداری می رسد.

به گفته وی بین چهار تا پنج هزار خانوار زیر پوشش این نهاد در اولویت ساخت خانه قرار دارند.

برون سپاری بخشی از خدمات کمیته امداد به مددجویان، جمع آوری یاری مردمی و پیگیری امورات سالمندان، جذب 320 میلیارد ریال زکات، توزیع هزار و 100 گوشی همراه هوشمند و تبلت میان دانش آموزان، تعمیر 2 هزار و 154 خانه محرومان، حمایت از حدود چهار هزار خانوار آسیب دیده از ویروس کرونا را از دیگر اقدامات سال جاری کمیته امداد گلستان بود.

کمیته امداد گلستان حدود 83 هزار خانوار با 186 هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1563

به "خبرنگاران کمیته امداد گلستان پنج هزار فرصت شغلی ایجاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمیته امداد گلستان پنج هزار فرصت شغلی ایجاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید