خبرنگاران شهردار تهران: برای سیل های دوره ای پایتخت احتیاج به آمادگی داریم

به گزارش مجله هدیه، تهران-خبرنگاران- شهردار تهران در مراسم بهره برداری از پروژه کانال شماره یک بزرگراه آزادگان گفت: برای سیل های دوره ای 25 و 50 ساله پایتخت احتیاج به آمادگی لازم داریم و در پی ایجاد این آمادگی هستیم.

خبرنگاران شهردار تهران: برای سیل های دوره ای پایتخت احتیاج به آمادگی داریم

به گزارش خبرنگاران، پیروز حناچی روز چهارشنبه در مراسم بازدید و بهره برداری از پروژه کانال شماره یک عظیمراه آزادگان با اشاره به اهمیت جمع آوری آب های سطحی با توجه به در پیش بودن فصل بارش، گفت: جمع آوری آب های سطحی مقوله بسیار مهمی است و تهران باید برای سیل های دوره ای 25 ساله و 50 ساله آمادگی داشته باشد.

وی اضافه نمود: فراتر از این مساله، باید یک قدم جلوتر رفت و کاری کرد که آبهای سطحی که مایه حیات است برای گذران اوقات فراغت و بهبود زندگی مردم، به شهر برگردد.

حناچی یادآور شد: من در زمان سیل سال 1340 که رودخانه های تهران طغیان کردند و آب تمام سطح شهر را گرفت، خردسال بودم و به یاد دارم که خیابان حبیب الله که رودخانه بود، طغیان کرد و خانه های اطراف را سیل برد.

وی با بیان اینکه بعد از آن سیل بود که شبکه آب طراحی شد تا آب های سطحی به سه راستا راهنمایی شوند، گفت: اگر بتوان از آبهای سطحی در محدوده شهر استفاده کرد، به طراوت شهر یاری می نماید و در بعضی راستاها این کار را به راحتی می توان انجام داد؛ برای مثال در راستا آب از اوین تا پارک تبادل نظر می توان این کار را انجام داد.

شهردار تهران با اشاره به فعالیت های شرکت خاکریزآب گفت: فعالیت های این شرکت و پیمانکاران در حوزه جمع آوری آب های سطحی و راهنمایی آب از شهر به بیرون زحمات فراوانی دارد که تنها در مواقع خطر، ارزش و اهمیت خود را نشان می دهد و باید قدردان این کوشش ها بود.

وی تاکید نمود: لایحه سازمان آبهای سطحی را هم به شورای اسلامی شهر ارائه نموده ایم که امیدواریم به تصویب برسد.

به گزارش خبرنگاران، آخرین سیل عظیم تهران مربوط به تابستان سال 66 است که بر اثر آن بخش هایی از تجریش آسیب دید.

احتمال سیل در نیمه اول سال بیشتر است

حبیب پوش پارس، مدیرعامل شرکت خاکریز آب متعلق به شهرداری تهران نیز در این بازدید، به ارائه توضیحاتی درباره پروژه پرداخت و گفت: بعد از سیل سال 1340 که همه معابر تهران درگیر سیلاب شد، برنامه هایی برای راهنمایی آب های سطحی از شهر شروع شد و یکی از آمارهای جالب هم این است که از 18 سیلی که در تهران آمده 15 سیل مربوط به نیمه اول سال است.

وی گفت: در برنامه سوم توسعه قرار بود که 41.5 کیلومتر کانال اجرا گردد که این کار اجرا شده است در این پروژه که امروز افتتاح می گردد دو هزار و 375 متر از شبکه مدیریت سیلاب که از تقاطع عظیمراه آزادگان عبور می نماید، آبگیری می گردد و تا انتها سال هم هر ماه قسمتی از شبکه مدیریت سیلاب در تهران بهره برداری خواهد شد.

صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در این بازدید گفت: این پروژه فاز اول یک پروژه سه گانه است که برای شهرداری تهران 200 میلیارد تومان هزینه در بر داشته که به جهت اهمیت این موضوع برای شورای شهر تهران و شهرداری، این مبلغ تامین شده است.

انتقاد از نداشتن پیوست خدمات اجتماعی در پروژه های شهری

سیدمحمد فیاض، شهردار منطقه 19 تهران هم در این مراسم از این که پروژه های عظیم، پیوست خدمات اجتماعی ندارد، انتقاد کرد.

وی گفت: چرا باید پروژه هایی مثل عظیمراه آزادگان پیوست اجتماعی نداشته باشد، تمامی پروژه های شهرداری پیوست های متعدد دارند اما پیوست خدمات اجتماعی ندارد و وقتی اجرا می شوند در حوزه هایی مثل انتقال آب های سطحی به مشکل می خوریم.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1343

به "خبرنگاران شهردار تهران: برای سیل های دوره ای پایتخت احتیاج به آمادگی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهردار تهران: برای سیل های دوره ای پایتخت احتیاج به آمادگی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید