حکمرانی مجازی، توییتر با پذیرش قوانین روسیه، از فیلتر شدن نجات پیدا کرد

به گزارش مجله هدیه، روسیه اظهار داشت به دنبال تبعیت توئیتر از قوانین و درخواست های روسیه، فیلتر این شبکه اجتماعی فعلا منتفی شده، اما کاهش عمدی پهنای باند آن ادامه می یابد.

حکمرانی مجازی، توییتر با پذیرش قوانین روسیه، از فیلتر شدن نجات پیدا کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از مسکوتایمز، توئیتر 91 درصد از درخواست های روسیه برای پاک کردن محتوای نامناسب و ضدمنافع ملی روسیه را پذیرفته و این نوع محتوا را حذف نموده است.

از همین رو مسکو هم اعلام نموده که دسترسی به توئیتر را مسدود نمی کند، اما کماکان سرعت بالا آمدن و لود صفحات توئیتر را کند خواهد نمود. این محدودیت هم در نسخه وب و هم بر روی اپلیکیشن موبایلی توئیتر در درون مرزهای روسیه اعمال خواهد شد.

رگولاتوری روسیه موسوم به Roskomnadzor می گوید عملکرد توئیتر را به طور دقیق زیرنظر خواهد داشت تا میزان تبعیت آن از قوانین و درخواست های روسیه معین گردد.

این رگولاتوری تا 15 ماه می به توئیتر فرصت داده بود تا هزاران درخواست دریافتی برای حذف توئیت های مجرمانه را اجرا کند. دولت روسیه به توئیتر هشدار داده بود مخالفت با این درخواست ها به معنای بلوکه شدن توئیتر خواهد بود و با هدف فشار به توئیتر فرایند کاهش پهنای باند آن نیز ادامه می یابد.

بر اساس آنالیز های رگولاتوری روسیه، توئیتر حاوی محتوای متنوعی با هدف تبلیغ هرزه نگاری بچه ها و مصرف مواد مخدر نیز هست. همچنین دولت روسیه از اینکه بعضی کاربران توئیتر خواهان مشارکت افراد کم سن و سال در گردهمایی های خلافکارانه جمعی می شوند، اظهار نگرانی و نارضایتی نموده بود.

رگولاتوری روسیه پس از تایید حذف 91 درصد از محتوای درخواستی از این شبکه اجتماعی خواهان عدم مسدودشدن توئیتر شده و افزوده که در عین حال فرایند کاهش سرعت دسترسی به آن متوقف نخواهد شد. بر اساس اعلام Roskomnadzor هنوز حدود 500 پست نامنساب در توئیتر وجود دارد که باید حذف شوند.

رگولاتوری روسیه قبلا از فیس بوک و یوتیوب نیز خواسته بود تا اقدامات مشابهی را برای حذف محتوای نامناسب و ضدمنافع روسیه انجام دهند، در غیراین صورت آنها هم با محرومیت و مسدودشدن روبرو خواهند شد. یوتیوب قبلا با بلوکه کردن 5 حساب کاربری و 10 ویدئوی متعلق به شبکه تلویزیونی دولتی آر تی خشم روسیه را برانگیخته بود. Roskomnadzor از سال گذشته تا به حال 31 درخواست برای برطرف محدودیت های اعمال شده بر علیه شبکه آر تی ارسال نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1695

به "حکمرانی مجازی، توییتر با پذیرش قوانین روسیه، از فیلتر شدن نجات پیدا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکمرانی مجازی، توییتر با پذیرش قوانین روسیه، از فیلتر شدن نجات پیدا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید