تعداد قربانیان هک هتل ماریوت کاهش یافت ، 383 میلیون نفر ، 5 میلیون شماره گذرنامه

به گزارش مجله هدیه، هتل ماریوت با خاتمه تحقیقات کارشناسی گسترده خود خاطرنشان کرد که بر خلاف آنچه پیش از این اعلام شده بود تعداد قربانیان هکرهایی که به اطلاعات هتل حمله نموده بودند 383 میلیون نفر است نه 500 میلیون نفر.

تعداد قربانیان هک هتل ماریوت کاهش یافت ، 383 میلیون نفر ، 5 میلیون شماره گذرنامه

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدتی پیش اعلام شد که هکرها موفق شده اند در سال 2014 اطلاعات بیش از نیم میلیون نفر را از هتلهای زنجیره ای ماریوت سرقت نمایند. این اطلاعات شامل شماره های تماس، شماره های گذرنامه و سایر اطلاعت شخصی کاربران می شد.

اکنون با گذشت چند ماه از اعلام اولیه تعداد کاربرانی که هک شده بودند، هتل ماریوت با آنالیز های مجدد و کارشناسی های جدید دریافته که هکرها حدود 5 میلیون شماره گذرنامه را دزدیده اند و اطلاعات 383 میلیون نفر از مهمانان را نیز تحت تاثیر نقض امنیتی قرار داده اند، این رقم گرچه کمتر از رقم اولیه است. اما هنوز هم تعداد قابل توجهی است.

درواقع گرچه هتل ماریوت تعداد افراد قربانی را نسبت به تخمین اصلی خود کاهش داده است، اما تعداد افراد تحت تأثیر هنوز هم تاریخی و زیاد است.در واقع این حادثه هنوز هم یکی از بزرگترین نقض های اطلاعات شخصی در تاریخ حملات سایبری است.

اغلب هکرها به دنبال حفاظت های ضعیف هستند که می توانند اطلاعات ارزشمندی مثل شماره های تامین اجتماعی، تاریخ تولد، آدرس ایمیل و شماره کارت های اعتباری را سرقت نمایند.

آرن سورنسون، مدیرعامل هتل ماریوت، در بیانیه ای در این خصوص می گوید: ما می خواهیم به مشتریان و شرکاء خود با به روز کردن اطلاعات اطمینان خاطر دهیم که مخاطرات از آنچه تصور می شد کمتر است و ما همه کوشش خود را برای به حداقل رساندن مخاطرات به کار بسته ایم.هیچ شواهدی وجود ندارد که اشخاص ثالث از شماره سریال گذرنامه ها سوء استفاده نموده باشند.

با همه این ها مقامات هتل ماریوت اعلام نموده اند بهتر است مشتریان 5 سال اخیر این هتل ها هرچه سریعتر گذرنامه و کارتهای اعتباری خود را تعویض نمایند. هنوز معین نیست چه کسی در پشت ماجرای هتل ماریوت واقع شده است. اگر چه برخی رسانه های ایالات متحده مثل رویترز، واشنگتن پست و نیویورک تایمز معتقدند که چین مسئول این حملات است.

منبع: انتخاب
انتشار: 29 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 117

به "تعداد قربانیان هک هتل ماریوت کاهش یافت ، 383 میلیون نفر ، 5 میلیون شماره گذرنامه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد قربانیان هک هتل ماریوت کاهش یافت ، 383 میلیون نفر ، 5 میلیون شماره گذرنامه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید