ترزا می ایده ای برای نحوه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ندارد

به گزارش مجله هدیه، یک نماینده ارشد مجلس بریتانیا بر این باور است که ترزا می هیچ ایده ای درباره اینکه بریتانیا چگونه از اتحادیه اروپا خارج گردد، ندارد.

ترزا می ایده ای برای نحوه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، کنت کلارک 76 ساله نماینده محافظه کار و وزیر سابق دارایی بریتانیا در مصاحبه با نشریه نیو استیتمن تاکید نمود: دولت ترزا می نخست وزیر بریتانیا ظاهرا ایده روشنی برای خروج از اتحادیه اروپا ندارد و تا زمانی که سیاست لندن برای خروج از اتحادیه اروپا روشن گردد، این مساله نااطمینانی مالی و سیاسی را ایجاد خواهد نمود.

وی در ادامه توضیح داد: هیچ کسی در دولت ایده مشخصی درباره چگونگی برگزیت و شرایط پس از آن ندارد. نااطمینانی جدی در روابط تجاری و سیاسی شما با سایر کشورهای دنیا کاملا خطرناک است اگر شما اجازه بدهید این شرایط باقی بماند.

ترزا می نخست وزیر بریتانیا بارها اعلام نموده است که برگزیت به معنای برگزیت خواهد بود و فرایند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اوایل سال آینده شروع خواهد شد.

کلارک گفت: ترزا می با یک مشکل متفاوت روبرو شده آن هم در کوشش خود برای جلب حمایت 3 وزیر کابینه اش در موافقت با سیاست او در قبال برگزیت. ترزا می احتمالا با چالش های زیادی برای جلب موافقت بوریس جانسون وزیر خارجه، دیوید دیویس وزیر برگزیت و لیام فاکس وزیر تجارت در مورد سیاست برگزیت روبرو می گردد.

ترزا می قول داده است تا به قرارداد بی نظیری برای بریتانیا دست یابد، قراردادی که فرایند مهاجرت را محدود نموده و اجازه دسترسی بریتانیا به بازار اروپا را بدهد.

ولی مقامهای ارشد اروپایی بارها تاکید نموده اند که دسترسی بریتانیا به بازار متحد اروپایی تنها به شرطی خواهد بود که بریتانیا اجازه جابجایی آزادانه نیروی کار را بدهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 857

به "ترزا می ایده ای برای نحوه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترزا می ایده ای برای نحوه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید