بوستان آب و آتش تهران

به گزارش مجله هدیه، بوستان آب و آتش با مساحت 24 هزار مترمربع یکی از بوستانهای زیبای شهر تهران است که تجهیزات متفاوتی از سایر بوستانهای پایتخت دارد.

بوستان آب و آتش تهران

نام این بوستان از داستانی که روایت می نماید آمده. داستان گلستان شدن آتش بر حضرت ابراهیم!

این پارک زیبا که فضایی مدرن و خاص دارد در سال 1388 افتتاح شد. قرارگیری پارک در کنار بوستان نوروز و بوستان بنادر هم مجموعه کاملی به وجود آورده است. البته ممکن است در هنگام گشت و گذار در مجموعه متوجه نشوید که دارید در سه پارک مختلف قدم می زنید! قابل تشخیص هم نیست!

امکانات و تفریحاتی که در این پارک پیش روی شما قرار می گیرد عبارت است از، پل طبیعت، گنبد مینا، پل ابریشم، پیست اسکیت و دوچرخه، انواع کافه ها و رستوران ها، سرویس بهداشتی، فود کورت، پیست سوارکاری، کبوترخانه، برج آتش و آب فشان ، کالسکه رانی و … .

بهتر است اول از همه سری به پل باشکوه طبیعت بزنید! پل طبیعت در بهار 1393 افتتاح شد و بنای نسبتا جوانی به حساب می آید! این پل یک پل معمولی و فقط برای عبور و مرور نیست. وجود کافه ها و رستوران ها و نیمکت های سرتاسر پل هم این حرف را تایید می نماید! چیز جالب تری که حتما توجه شما را هم جلب خواهد نمود فضای سبز پل است. در جای جای این پل زیبا انواع درختچه ها، گل ها و … به چشم می خورد که چهره پل را غیرقابل وصف نموده است! پیشنهاد می کنم یک بار فقط به نیت دیدن این پل و البته در شب به پارک آب و آتش بروید.

پل ابریشم هم، که بوستان آب و آتش را به بوستان نوروز متصل می نماید، مکان خوبی برای قدم زدن است. انتهای این پل به گنبد مینا می رسد.

گنبد مینا، که بنای چشم گیر آن نظر هر بیننده ای را به خود جلب می نماید، نام بزرگترین آسمان نمای ایران است که در تابستان 1393 افتتاح شد. البته این بنا در واقع در بوستان نوروز قرار گرفته است اما تا پارک آب و آتش هم چند قدمی بیشتر فاصله ندارد! گنبد مینا در واقع یک شبیه ساز از دنیا شناخته شده هستی، شامل کلیه کرات، اجرام سماوی، کهکشان ها و ستارگان است. این مجموعه همچنین دارای سالن نمایشی است که در آن فیلم های علمی نجومی پخش می گردد.

اگر اهل دوچرخه سواری یا اسکیت هم نیستید از تماشای پیسکت غافل نشوید! همه روزه جوانانی فقط برای اسکیت و دوچرخه سواری به این پیست می آیند که با حرکات هیجان انگیزشان سرگرم تان خواهند کرد!

در قسمت بالایی پارک پیست اسب سواری وجود دارد که برای علاقه مندان کلاس های آموزشی سوارکاری هم برگزار می نماید.

از دیگر قسمت های جالب پارک هم برج آتش و آب فشان های زمینی است که در فصل تابستان محل شیطنت و آب بازی بازی بچه ها می گردد!

پارک دارای دو فود کرت مجزا و کافه و رستوران های جالبی است. درون پل طبیعت هم کافه و رستوران های مدرنی احداث شده است که مکانی دلنشین برای استراحت بعد از گشت و گذار به وجود آورده!

پس همانطور که می بینید این پارک زیبا تفریحات زیادی برای سرگرم کردن شما دارد!

چه طور به پارک آب و آتش برویم؟

پارک آب و آتش در خیابان آفریقا نرسیده به چهارراه دنیا کودک، انتهای کوچه ژوبین قرار گرفته است.

با ماشین شخصی در راستا غرب به شرق بزرگراه شهید حقانی برانید، بعد از چهار راه دنیا کودک وارد خیابان ملاقات شوید. خودرو را می توانید در حاشیه همین خیابان ملاقات پارک کنید یا وارد پارکینگ عمومی بوستان آب و آتش شوید.

از هر ایستگاه مترویی که هستید خود را به ایستگاه مترو طالقانی در خط قرمز برسانید و در این ایستگاه از قطار پیاده شوید و با 15 دقیقه پیاده روی در کنار بزرگراه شهید حقانی به سمت غرب به این پارک برسید. یا سوار تاکسی هایی که از این ایستگاه به سمت میدان ونک حرکت می نمایند شده و از راننده بخواهید شما را در جلوی پارک آب و آتش پیاده نمایند. اگر از مترو استفاده می کنید از این راستا هم می توانید به پارک برسید: در ایستگاه مترو حقانی خط قرمز از قطار پیاده شوید و بعد از گذشتن از پارک طالقانی و پل طبیعت به این پارک برسید.

منبع: مجله سفر
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1047

به "بوستان آب و آتش تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوستان آب و آتش تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید