برای غلبه بر ترس ناشی از کرونا چه کنیم؟

به گزارش مجله هدیه، روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به مهارت های ماندن در خانه در تعطیلات ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: اشاره به اینکه در شرایط بحرانی جهان و ایران در روبروه با ویروس کرونا، وجود ترس به عنوان یک واکنش طبیعی مورد تایید است، گفت: ترس به عنوان یک غریزه بشری است که اگر با رویکرد نادرستی با آن روبرو شویم، مسائل جدیدی را برای ما و اطرافیان مان به همراه خواهد داشت.

برای غلبه بر ترس ناشی از کرونا چه کنیم؟

به گزارش خبرنگاران، دکتر علی اصغر احمدی با اشاره به موضوع مهارت غلبه بر ترس ناشی از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: شرایط کنونی کشور، شرایطی گذراست که در آینده ای نزدیک، تنها آموخته ها و آموزه هایی که از این شرایط به دست خواهیم آورد، باقی می ماند.

وی اضافه کرد: باید دقت کنیم مبادا در شرایطی که بروز ویروس کرونا جامعه جهانی را دچار مشکل کرده است، با رفتار نامناسب و غیرمعقول برای خود و فرزندانمان نتایج منفی را ایجاد کنیم.

احمدی با تأکید بر اثرگذاری رفتار والدین بر فرزندان گفت: رفتار والدین در روبروه با شرایط بحرانی و شرایط مخاطرات کنونی در خاطر بچه ها خواهد ماند و باعث آثار سوء در آن ها خواهد شد. بنابراین با توجه به شرایط امروز و بحران ویروس کرونا باید توجه کنید که به دنبال ایجاد آثار ناخوشایندی در ذهن فرزندان تان هستید یا تصمیم دارید این شرایط را به شرایط مثبت در ذهن آنان تبدیل کنید.

پژوهشگر حوزه آموزش وپرورش و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی جهان و ایران در روبروه با ویروس کرونا، وجود ترس به عنوان یک واکنش طبیعی مورد تایید است، گفت: ترس به عنوان یک غریزه بشری است که اگر با رویکرد نادرستی با آن روبرو شویم مسائل جدیدی را برای ما و اطرافیان مان به همراه خواهد داشت.

احمدی ادامه داد: برای مثال ما از آتش می ترسیم چون با آثار زیان آور آتش در زندگی آشنا هستیم. ولی اگر در مسئله ای با ابهام روبروه شویم و ندانیم از چه چیزی می ترسیم ممکن است اضطراب بر ما غلبه کند. وجود ترس به صورت عاقلانه می تواند به عنوان یک امر طبیعی برای ما و فرزندانمان مؤثر باشد؛ درصورتی که ترس غیرمعقول، به صورت منفی عمل کرده و می تواند باعث ایجاد آثار سوء رفتار در فرزندان تان شود.

وی با حضور در مجله تصویری نگاه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ان شاءاله با تدبیر و عقلانی عمل کردن خانواده ها در روبروه با این مسئله بتوانیم از این شرایط بحرانی که در اثر شیوع بیماری کرونا در جهان ایجاد شده است، به خوبی عبور کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 938

به "برای غلبه بر ترس ناشی از کرونا چه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای غلبه بر ترس ناشی از کرونا چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید