بازیگر معروف مصائب مسیح درگذشت

به گزارش مجله هدیه، هریستو ژیوکوف بازیگر بلغارستانی که سابقه بازی در فیلم مصائب مسیح ساخته مل گیبسون را در کارنامه داشت در سن 48 سالگی درگذشت.

بازیگر معروف مصائب مسیح درگذشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ددلاین، ژیوکوف که بیشتر برای بازی در نقش جان در فیلم مصائب مسیح در سال 2004 شناخته می شد، پس از مبارزه با بیماری سرطان در سن 48 سالگی در لس آنجلس درگذشت.

این بازیگر در تاریخ 18 فوریه 1975 در صوفیه بلغارستان به جهان آمد و پیش از حضور در نقش اول در فیلم سینمایی حرفه اسلحه ساخته ارمانو اولمی در سال 2001 در آموزشگاه فیلم و تئاتر بلغارستان در رشته کارگردانی تحصیل کرد. این فیلم به یک پیروزیت تبدیل شد و در جوایز دیوید دی دوناتلو در سال 2002 میلادی 9 جایزه از جمله برترین فیلم را دریافت کرد.

فیلم حرفه اسلحه شروع کاری درخشان برای این بازیگر در آن موقع در جهانی سینما و تفریح رقم زد و او پس از آن در فیلم مصائب مسیح ساخته مل گیبسون در کنار جیم کاویزل و مونیکا بلوچی ظاهر شد، فیلمی پیروز با بودجه ای محدود که در نهایت بیش از 600 میلیون دلار در گیشه فروخت تا یکی از پیروز ترین فیلم های مستقل تمام ادوار نام گیرد.

ژیوکف علاوه بر کار در مقابل دوربین، به خاطر نگاه و استعدادش در پشت صحنه نیز مورد تمجید قرار می گرفت و کمپانی فراوری فیلم بلغاری Red Carpet Films را تأسیس کرد. در سال 2014، فیلمی بلند به تهیه کنندگی او با عنوان چوژدنیه جایزه برترین فیلم از آموزشگاه فیلم بلغارستان را کسب کرد.

قرار بود این بازیگر در دنباله فیلم مصائب مسیح با عنوان کامل مصائب مسیح: رستاخیز نیز ظاهر گردد که طبق برنامه اعلام شده پیش فراوری آن در سال 2024 شروع می گردد.

24 فروردین: اعلام لیست فیلم های انتخاب شده جشنواره کن

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 فروردین 1402 بروزرسانی: 16 فروردین 1402 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2274

به "بازیگر معروف مصائب مسیح درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیگر معروف مصائب مسیح درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید