بازسازی آشپزخانه، به فکر چاره برای این 7 دغدغه اصلی باشید!

به گزارش مجله هدیه، فرقی نمی کند آشپزخانه شما نیازمند یک سری تغییرات کوچک باشد یا یک نوسازی کلی. استخدام یک طراح و کابینت کار باتجربه در کاهش هزینه، یاری زیادی به شما خواهد نمود. بدون شک آشپزخانه مهم ترین بخش در هر خانه ای به حساب می آید؛ بنابراین باید تبدیل به فضایی شود که اعضای خانواده در آن احساس راحتی نمایند و همه چیز در جای مناسب خود قرار بگیرد. استفاده از یک طراح و کابینت کار ماهر به شما این امکان را می دهد که آشپزخانه ای ایمن و متناسب با نیازهای خود داشته باشید که زیبایی دکوراسیون خانه شما را نیز دوچندان می کند.

بازسازی آشپزخانه، به فکر چاره برای این 7 دغدغه اصلی باشید!

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

وظایف طراحان و سازندگان کابینت آشپزخانه

طراحان آشپزخانه در تقسیم بندی فضاهای آشپزخانه و تکنولوژی های به روز متخصص هستند. آن ها با استفاده از این مهارت می توانند کارهای طراحی، ساخت و نصب کابینت های شما را به نحوی انجام دهند که علاوه بر این که از فضای شما نهایت استفاده را نموده اند، زیبا و کاربردی نیز باشند و با دکوراسیون دیگر بخش های منزل شما نیز هماهنگ باشند.

قطعا در طراحی آشپزخانه به افرادی متفاوت با مهارت های مختلف احتیاجمند خواهید بود؛ از کابینت ساز گرفته تا طراح داخلی و نجار و... که نباید از این نکته نیز غافل بود که بیش تر افراد حرفه ای در این حوزه به شما مجموعه ای از این مهارت ها را ارائه خواهند داد. نمی توان انکار کرد که تمامی این موضوعات به شرکت طراحی و یا طراح دکوراسیونی که شما بر می گزینید بستگی دارد. ممکن است آن ها به سلیقه شما یک پیمانکار استخدام کنند و یا انجام پروژه شما را از آغاز تا خاتمه بر عهده بگیرند.

در این بخش می خواهیم بعضی از متخصصان این حوزه که قطعا در این زمینه به آن ها احتیاج پیدا خواهید کرد را معرفی نماییم: نصاب، تجهیزات آشپزخانه، سنگ کار، کاشی کار، کابینت ساز و نجار

بازسازان و طراحان آشپزخانه نه تنها شما را با اصول ایمنی آشنا می کنند، بلکه به شما مواد، مصالح و تجهیزات متناسب با بودجه تان را نیز معرفی می کنند. آن ها کار طراحی پروژه را با در نظر دریافت سلیقه، ایده، سبک زندگی و توانایی اقتصادی شما آغاز نموده و همچنین در نظر می گیرند که آیا شما به تجهیزات روز در آشپزخانه احتیاج دارید یا خیر؟یک طراح آشپزخانه ماهر هیچ یک از این نکات مهم را از قلم نخواهد انداخت.

سؤالات ضروری از طراح آشپزخانه

تصاویر طراحی های آشپزخانه

دقت داشته باشید که هنگام گشتن میان عکس ها در گالری عکس خبرنگاران به دنبال سبک مشخصی بگشت که با خانه شما هماهنگ باشد و سپس به انواع تجهیزات و محل قرارگیری آن ها بیندیشید. قدم دوم، فکر کردن به نوع و طراحی کابینت ها و سنگ اپن است. بدون شک جنس کابینت و نتیجه نهایی کاملا به سبک دکوراسیون شما بستگی دارند.

سبک و چهارچوب در آشپزخانه

انتخاب سبک و چهارچوب مناسب برای آشپزخانه می تواند تصمیمی سخت اما ضروری به حساب آید. اگر فضای آشپزخانه شما تنگ و باریک است بهترین نقشه چیدمان U شکل محسوب می گردد و 2 ردیف کابینت در دو طرف آشپزخانه به نوعی قرارگرفته اند که تجهیزات پخت و پز در یک طرف و وسایل شستشو در طرف دیگر قرار می گیرند. در این نوع طراحی، دو طرف آشپزخانه مجهز به کابینت است و شما جای کافی برای همه وسایل خواهید داشت، اما اگر به دنبال آشپزخانه ای با فضایی باز و کاملا هم سطح با خانه می گشت ما آشپزخانه های تک دیواری را پیشنهاد می کنیم که در آن ها تمامی کابینت ها و تجهیزات آشپزخانه بر روی یک دیوار قرار می گیرند، ولی به این علت که فضای آشپزخانه با نشیمن در هم تلفیق می شوند، بهتر است از وسایل و مصالحی بهره ببرید که به راحتی تمیز می شوند و به شما در نظم خانه یاری می کنند. به طور کلی آشپزخانه های U شکل جزء کاربردی ترین و جادارترین آشپزخانه ها محسوب می شوند. شما با در نظر دریافت قوانین مثلث طلایی، به همه وسایل خود دسترسی کامل خواهید داشت. یکی دیگر از نقشه های معروف در آشپزخانه، آشپزخانه های ال شکل است که در کنار ایجاد فضای کافی برای کابینت ها و دیگر تجهیزات به شما این امکان را می دهند که فضایی را به میز ناهارخوری اختصاص دهید، اما در نظر داشته باشید که خانه شما برای اجرای این مدل باید فضای کافی داشته باشد.

بهترین محل برای قرار دهی تجهیزات آشپزخانه

در آشپزخانه، راه های دست یابی به ظرف شویی، اجاق گاز، فر و یخچال باید آسان و سریع باشد. روش سنتی و قدیمی که همواره در چیدمان این 3 وسیله در نظر گرفته می گردد چیدمان مثلثی شکل است. به این صورت که این وسایل در 3 نقطه قرار می گیرند که اگر این 3 نقطه به هم متصل گردند یک مثلث ایجاد می گردد و درنهایت 2 تا 3 متر از هم فاصله پیدا می کنند، اما این روزها به دلیل افزایش تجهیزات داخل آشپزخانه، احتیاج به نقشه های مؤثرتری برای دسترسی آسان به تمامی آن ها احساس می گردد. به طور ایده آل یخچال باید در نزدیک ترین حالت به فضای آماده سازی غذا مانند جزیره، سطوح بزرگ و کابینت ها قرار گیرد. سطل آشغال نیز نباید از این بخش ها دور باشد؛ زیرا هنگام حمل آشغال از یک سو به سوی دیگر آَشپزخانه ممکن است بخشی از زباله ها روی زمین بریزد. تجهیزات دیگری مانند گاز، هود، ماکروفر نیز بهتر است رو به روی جزیره قرار بگیرند. برای در نظر دریافت نکات امنیتی هم بهتر است از قرار دادن ظرف شویی مقابل اجاق گاز خودداری کنید و درنهایت سینک ظرف شویی و ماشین ظرف شویی را در نیز در کنار هم قرار دهید.

مصالح مناسب برای طراحی آشپزخانه

متراژ و سبک دکوراسیون خانه شما تأثیر چشم گیری در جنس مصالح مورد استفاده در سنگ سطوح، کابینت ها و کشوها دارد. سنگ کوارتز، سنگ گرانیت وبتن جلا داده شده، محبوب ترین مصالح برای سطوح آشپزخانه محسوب می شوند. این روزها مصالحی مانند سطوح لمینت شده، قیمتی بسیار مناسب دارد؛ درحالی که سنگ مرمر جزء گران ترین مصالح به شمار می روند. سطوح ظاهری می توانند به صورت ورقه ای، به وسیله روکش چوب ضد آب، به صورت مات، نیمه مات و شفاف پوشیده شده و جلا داده شوند. اگر شما دوست دارید رنگ و بافت را وارد آشپزخانه کنید به شما پیشنهاد دهیم از موزاییک های رنگی، نقاشی بر روی دیوار و یا آیینه برای دیوار پشت سینک استفاده نمایید.

انتخاب لوازم پخت و پز (فر، گاز، مایکروفر)

انتخاب نوع فر از میان انواع مدل آن ها کاملا شخصی بوده و بستگی به سبک خانه هر فردی دارد، اما پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید، به نکات زیر توجه فرمایید تا به نتایج بهتری دست پیدا کنید:

چرا گازهای فردار گزینه مناسب تری هستند؟

یک دلیل بسیار ساده برای فزونی گازهای فردار وجود دارد و آن سهولت استفاده از آنها است. این نوع گازها به شما قابلیت پخت غذا با هر تکنیکی را می دهند. دوم دلیل نیز این که نصب این گازها بسیار راحت بوده گزینه بسیار مناسبی برای افراد اجاره نشین هستند، جابجایی بسیار ساده ای نیز دارند.

فرهای برقی بهتر هستند و یا گازسوز؟

اگر شما غذاهای کبابی و گریل شده را ترجیح داده و عاشق شیرینی پزی هستید فرهای گازسوز بهترین گزینه برای شما هستند. قیمت آن ها ممکن است کمی بالاتر از گازهای برقی باشد، اما در طولانی مدت به صرفه تر هستند. فرهای گازسوز حرارت مستقیم ایجاد نموده و نسبت به گازهای برقی می توانند غذا را با سرعت بیش تری بپزند. تفاوت های دیگر مربوط به نوع حرارت و بهداشتی تر بودن انواع گازها دارد، اما در کل نوع گاز کاملا بستگی به عادات آشپزی و سایز آشپزخانه شما دارد.

دوو الکترونیک

لوازم خانگی بکو Beko

دوو الکترونیک

ویژگی های اجاق گازهای عمودی:

یک اجاق گاز عمودی یا مستقل در مرکز آشپزخانه از میان تمامی تزئینات و لوازم به زیبایی می درخشد. فرقی نمی کند شما یک اجاق عمودی و گازسوز انتخاب کنید تنها نکاتی که فراموش نکنید سایز و قابلیت های اجاق است؛ برای مثال اگر شما خیلی کم از بعضی از قابلیت های گاز استفاده می کنید بهتر است اجاقی ساده تر انتخاب نمایید و سراغ اجاق های چندکاره نروید. کارایی، طراحی و جنس بدنه اجاق است که قیمت نهایی گازهای را مشخص می کند.

فراتر از اجاق های گازسوز و برقی:

گزینه سوم و البته بهترین گزینه موجود در بازار، گازهای ایستاده یا عمودی هستند که دارای سیستم ترکیبی هستند. به این صورت که شما می توانید اجاقی با فر برقی و گازی گاز سوز و یا برعکس خریداری کنید. به علت تنوع بالا در انواع اجاق ها در بازار ممکن است انتخاب مناسب برای شما کمی سردرگم کننده باشد، اما اگر احتیاجهای خود برای آشپزی در نظر گرفته و متناسب با معیارهای خود خرید کنید مطمئن باشید انتخاب برایتان مثل آب خوردن ساده خواهد شد.

طراحان متخصص را در خبرنگاران پیدا کنید

گشتی کوتاه در میان اهالی فن خبرنگاران بزنید و طراحی را که مدنظر شماست بیابید، سپس نمونه کارهای او را دقیق آنالیز نموده و با خانه خود مقایسه کنید. شما می توانید نظرات کارفرمایان قبلی را مطالعه نمایید و به طور مستقیم سؤالات خود را از آن ها بپرسید. شما علاوه بر این می توانید به گالری عکس خبرنگاران نیز نگاهی بیندازید و با کلیک بر روی عکس موردعلاقه خود طراح آن را بیابید و به اطلاعات تماس او دست پیدا کنید.

ترجمه شده در تحریریه خبرنگاران

منبع: چیدانه
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 484

به "بازسازی آشپزخانه، به فکر چاره برای این 7 دغدغه اصلی باشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آشپزخانه، به فکر چاره برای این 7 دغدغه اصلی باشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید