بازداشت مقام پلیس کانادا به اتهام درز اطلاعات محرمانه

به گزارش مجله هدیه، رسانه های کانادا آدینه گزارش داده اند یک افسر اطلاعاتی پلیس این کشور به اتهام درز اطلاعات محرمانه بازداشت شده است.

بازداشت مقام پلیس کانادا به اتهام درز اطلاعات محرمانه

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های کانادا آدینه گزارش داده اند یک افسر اطلاعاتی پلیس این کشور به درز اطلاعات محرمانه متهم شده است.

طبق گزارش رویترزکامرون اورتیس، از مقام های واحد اطلاعاتی پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا (پلیس ملی کانادا) با سه اتهام ذیل قانونی موسوم به امنیت اطلاعات رو به رو است.

رسانه های کانادا نوشته اند قانون امنیت اطلاعات سال 2012 برای رسیدگی به نگرانی های امنیتی از جمله تهدیدات مربوط به جاسوسی قدرت های خارجی از کانادا به تصویب رسیده است.

جان مک فارلین، دادستان فدرال کانادا بعد از متهم شدن اورتیس در بیرون ساختمان دادگاه اتاوا گفت: ادعا شده او به اطلاعات حساسی دسترسی پیدا نموده و آنها را ذخیره نموده و قصد داشته آنها را به افرادی که نباید به آن اطلاعات دست پیدا می کردند انتقال دهد.

منابع آگاه از این پرونده امنیتی گفته اند اورتیس سابقاً یکی از مشاوران مقام های ارشد پلیس کانادا در زمینه مسائل امنیتی بوده است.

استفانی کاروین، استاد دانشگاه و کارشناسان مسائل امنیتی به رویترز گفت: از لحاظ عملیاتی این می تواند [برای کانادا] خیلی خیلی بد باشد.

کانادا یکی از اعضای ائتلاف اطلاعاتی موسوم به پنج چشم است. اتاوا در قالب این ائتلاف با آمریکا، استرالیا، نیوزلند و انگلیس همکاری های اطلاعاتی دارد.

پلیس کانادا هنوز اشاره ای به جزئیات این پرونده و اینکه اورتیس اطلاعات را به چه کشور یا کشورهایی درز داده ننموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 333

به "بازداشت مقام پلیس کانادا به اتهام درز اطلاعات محرمانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت مقام پلیس کانادا به اتهام درز اطلاعات محرمانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید